09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
علت لکه های قهوه ای روی صورت
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

علت لکه های قهوه ای روی صورت


بیماری کبد چرب چیست؟

بیماری کبد چرب یعنی چربی اضافی در کبد دارید . ممکن است از دکتر خود بشنوید که آن را استئاتوز کبدی می نامند.

نوشیدن زیاد باعث می شود که بیشتر به آن مبتلا شوید. با گذشت زمان ، الکل زیاد منجر به تجمع چربی در داخل سلول های کبدی می شود. این کار کبد شما را دشوارتر می کند. اما حتی اگر الکل زیادی مصرف نکنید می توانید به بیماری کبد چرب مبتلا شوید.

دو نوع مختلف بیماری کبد چرب غیر الکلی وجود دارد:

کبد چرب ساده: این بدان معنی است که شما در کبد خود چربی دارید ، اما ممکن است هیچ التهابی در کبد و آسیب سلول های کبدی نداشته باشید. این معمولاً بدتر نمی شود یا مشکلی در کبد ایجاد نمی کند . اکثر افراد مبتلا به NAFLD کبد چرب ساده دارند.

استئو هپاتیت غیرالکلی (NASH): این بسیار جدی تر از یک کبد چرب ساده است. NASH به معنای التهاب در کبد است. التهاب و آسیب سلول کبدی که با NASH اتفاق می افتد می تواند مشکلات جدی مانند فیبروز و سیروز ، که انواع زخم های کبدی است ، و سرطان کبد ایجاد کند . حدود ۲۰٪ از افراد مبتلا به NAFLD دارای NASH هستند.

بیماری کبد چرب مرتبط با الکل (ALD)
بیماری کبد چرب الکلی قابل پیشگیری است. معمولاً وقتی مصرف الکل را متوقف می کنید بهتر می شود. اگر به نوشیدن ادامه دهید ، ALD می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. این شامل:

کبد بزرگ . این همیشه علائم ایجاد نمی کند ، اما ممکن است در سمت راست و بالای شکم خود درد یا ناراحتی داشته باشید.
هپاتیت الکلی . این تورم در کبد است که می تواند باعث تب ، حالت تهوع ، استفراغ ، شکم درد و زردی ( پوست و چشم های مایل به زرد ) شود.
سیروز الکلی این تجمع بافت اسکار در کبد شما است. این علائم می تواند همان علائم هپاتیت الکلی به علاوه:
مقادیر زیادی تجمع مایعات در شکم شما (پزشک آن را مایع می نامد )

نارسایی کبدی ، که می تواند کشنده باشد

بیماری کبد چرب مرتبط با الکل معمولاً حرف اول را می زند. سپس می تواند بدتر شده و به هپاتیت الکلی تبدیل شود . با گذشت زمان ، ممکن است به سیروز الکلی تبدیل شود.

علائم بیماری کبد چرب

با ALD و NAFLD ، معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد. برخی از افراد ممکن است علائمی مانند خستگی یا درد در سمت راست بالای شکم در جایی که کبد شما قرار دارد داشته باشند.

اگر به NASH مبتلا هستید یا به سیروز مبتلا هستید ، ممکن است علائمی مانند:

شکم متورم
رگهای خونی بزرگ شده در زیر پوست شما
سینه های بزرگتر از حد طبیعی در مردان
کف دست قرمز
پوست و چشم هایی که به رنگ زرد دیده می شوند ، به دلیل بیماری به نام زردی
علل و عوامل خطر
از نظر ALD ، علت زیاد الکل است. در صورت نوشیدن زیاد و حتی بیشتر احتمال دارد که به آن مبتلا شوید

همچنین برخی از دلایل کمتر متداول وجود دارد که ممکن است به NAFLD یا NASH مبتلا شوید. آنها عبارتند از:

شرایط پزشکی که بر نحوه استفاده یا ذخیره چربی بدن تأثیر می گذارد
هپاتیت C یا سایر عفونت ها
کاهش سریع وزن
مصرف برخی از داروها مانند گلوکوکورتیکوئیدها ، متوترکسات ( Rheumatrex می ، Trexall )، استروژن مصنوعی، تاموکسیفن ( Nolvadex در ، Soltamox )، و دیگران
برداشتن کیسه صفرا. برخی از افرادی که برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار می گیرند ، بیشتر دچار NAFLD می شوند.

تشخیص

از آنجا که بیشتر افراد علائمی ندارند ، تشخیص این شرایط آسان نیست.

پزشک شما ممکن است از روش های مختلفی برای کشف اینکه آیا به بیماری کبد چرب مبتلا هستید استفاده کند. برخی از مواردی که پزشک می تواند برای تشخیص بیماری کبد چرب استفاده کند:

تاریخچه سلامت پزشک در مورد مصرف الکل شما سوال می کند. این اطلاعات می تواند به پزشک کمک کند تا شما را مبتلا به ALD یا NAFLD کند ، بنابراین صادق باشید. آنها همچنین در مورد داروهای مصرفی ، نحوه غذا خوردن و سایر شرایط سلامتی که ممکن است داشته باشید از شما سوال می کنند.
معاینه فیزیکی . پزشک شما را وزن کرده و بدن شما را از نظر علائم مشکلات کبدی مانند بزرگ شدن کبد یا زردی بررسی می کند.

آزمایش خون . این موارد می تواند نشان دهد که آیا شما دارای سطح بالایی از آنزیم های کبدی مانند آلانین آمینوترانسفراز (ALT) و آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) هستید. در این صورت ، ممکن است مشکلی در کبد شما وجود داشته باشد.

آزمایشات تصویربرداری . ممکن است سونوگرافی ، اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) دریافت کنید. این آزمایشات می تواند نشان دهد که آیا چربی در کبد شما وجود دارد. اما آنها نمی توانند تشخیص دهند که شما کبد چرب ساده دارید یا NASH

نمونه برداری از کبد . همه افراد مبتلا به NAFLD نیازی به نمونه برداری از کبد ندارند. اگر در معرض خطر NASH هستید یا اگر آزمایش های دیگر نشان می دهد ممکن است دچار عوارض NASH مانند سیروز باشید ، ممکن است پزشک آن را توصیه کند. یک پزشک نمونه ای از بافت را از کبد شما خارج کرده و آن را به آزمایشگاه می فرستد تا ببیند آیا التهاب یا آسیب کبدی دارید . این کار را در بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی انجام خواهید داد. قبل از عمل ، دارو برای کمک به شما در آرامش و کنترل درد دریافت خواهید کرد. برای بیوپسی ، پزشک ناحیه را بی حس کرده و با استفاده از یک سوزن مخصوص ، تکه کوچکی از بافت را از کبد شما خارج می کند. نمونه برداری از کبد تنها راه تشخیص NASH برای پزشکان است.

درمان بیماری کبد چرب

معمولاً اولین خط درمان کاهش وزن است . به کاهش چربی ، التهاب و اسکار در کبد کمک می کند. از دست دادن فقط ۳٪ تا ۵٪ از وزن بدن می تواند میزان چربی موجود در کبد را کاهش دهد. اگر چیزهای زیادی برای از دست دادن دارید جراحی کاهش وزن نیز یک گزینه است.

همچنین باید نوشیدن را ترک کنید. این تنها راهی است که می توانید آسیب کبدی را بدتر نکنید. حتی ممکن است بتوانید برخی از آسیب های کبدی را که قبلاً اتفاق افتاده است ، خنثی کنید. با پزشک خود در مورد چگونگی دریافت کمک صحبت کنید. شما ممکن است به یک برنامه سم زدایی با نظارت پزشکی نیاز داشته باشید تا با خیال راحت مشروب را ترک کرده و علائم ترک را کنترل کنید.

اگر به دلیل NASH عوارضی مانند سیروز یا نارسایی کبدی دارید ، ممکن است نیاز به پیوند کبد داشته باشید . به طور کلی ، افراد مبتلا به NASH که پیوند کبد می کنند بسیار خوب عمل می کنند.

تغییر سبک زندگی می تواند به شما کمک کند:

بیشتر ورزش کنید . سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه در روز در بیشتر روزهای هفته فعال باشید. اگر می خواهید لاغر شوید ، ممکن است دریابید که به ورزش بیشترکمک می کند. اما اگر در حال حاضر به طور منظم ورزش نمی کنید ، ابتدا پزشک را خوب کنید و به آرامی شروع کنید.
با جگر خود مهربان باشید. کارهایی انجام ندهید که باعث سخت شدن کار شود. از الکل صرف نظر کنید. داروها و داروهای بدون نسخه را فقط طبق دستور مصرف کنید. قبل از استفاده از هر داروی گیاهی با پزشک خود صحبت کنید. فقط به دلیل طبیعی بودن یک محصول ، این به معنای بی خطر بودن آن نیست.
کلسترول خود را پایین بیاورید. یک رژیم غذایی گیاهی سالم ، ورزش کنید و داروهای خود را مصرف کنید. این میزان کلسترول و تری گلیسیرید را در جایی که لازم است بدست می آورد و آنها را حفظ می کند

عوارض بیماری کبد چرب
عارضه اصلی همه این شرایط ، سیروز یا اسکار کبد است. همانطور که کبد شما سعی در جلوگیری از التهاب همراه با این شرایط دارد ، باعث ایجاد زخم می شود. با گسترش التهاب ، جای زخم ها نیز گسترش می یابد و در نهایت ، کبد شما نمی تواند کار خود را انجام دهد. که می تواند منجر به موارد زیر شود:

کبد چرب ولکهای پوستی

با ایجاد کبد چرب شما دچار لکهای قهوه ای به خصوص در ناحیه صورت میشوید برای درمان این نوع لک بهتره از سرم ضد لک اربوتین ژیورل بزک استفاده کنید .

ضد لک اربوتین ژیورل

برخی از خواص سرم ضدلک و روشن کننده خیلی قوی پوست آربوتین ژیورل:
– عصاره غلیظ از آربوتین، ویتامین C و AHA گیاهی
– حاوی کمپلکس روشن کننده پوست
– برطرف کننده لک ناشی از ملاسما، حاملگی، آفتاب، افزایش سن، جای جوش و کک ومک
– درمان جای لیزر، میکرودرم، کرایوتراپی و…
– روشن کننده قوی پوست های تیره، گندمی و سبزه بدون بهم زدن ملانین پوست
– بدون هیدروکینون
– بدون عوارض و بهم ریختگی ملانین پوست
– بدون قرمز کردن پوست
– بدون نازک کردن پوست

برای دیدن متن کامل خرید سرم ضد لک اربوتین اینجا را کلیک کنید
کبد چرب گرید ۲,کبد چرب درمان,کبد چرب گرید ۱,لک کبدی,لک کبدی صورت,کبد لک پوست,لکه روی کبد

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید