09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
علت و درمان تیرگی زیربغل
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

علت و درمان تیرگی زیربغل


زیربغل های تیره معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست اما بیشتر افراد آن را شرم آور می دانند، به خصوص هنگام پوشیدن لباس هایی که آنها را در معرض دید قرار می دهد. تیره شدن پوست زیر بغل غالباً نشانه ای از یک اختلال پوستی که به طور معمول در افراد مبتلا به دیابت یا چاقی مشاهده می شود. این وضعیت منجر به ضخیم شدن و تیرگی پوست در چین های اطراف بدن می شود.
تیره شدن پوست ممکن است هنگامی رخ دهد که سلولهای رنگدانه در پوست سریعتر از حد معمول تکثیر شوند. تکرار اصلاح موهای زائد می تواند به این بیماری منجر شود. تراشیدن مرتب زیر بغل باعث تولید سلول های رنگدانه می شود.

» عوامل دیگری که احتمال ایجاد زیر بغل تیره را افزایش می دهد عبارتند از:

– مقاومت به انسولین: در این شرایط بدن نسبت به انسولین حساسیت کمتری پیدا می کند. اکثر مبتلایان به تیرگی پوست مقاوم به انسولین هستند.
– چاقی: افراد چاق به احتمال زیاد پوست تیره ای در زیر بغل و سایر نواحی بدن مثل کشاله ران دارند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که بیش از نیمی از بزرگسالانی که بیش از ۲۰۰ درصد از وزن ایده آل بدن خود را وزن می کنند، مبتلا به آگانتوز نیگریکان هستند.
– اختلال هورمونی: مبتلایان به غده تیروئید غیر فعال، سندرم تخمدان پلی کیستیک یا سایر اختلال عدم تعادل هورمونی، بیشتر از افراد مبتلا به آکانتوز نیگریکان هستند.
– ژنتیک: این بیماری احتمالاً در خانواده وجود دارد و این بدان معناست که اگر والدینی مشکل تیره شدن پوست داشته باشد، فرزندان آنها احتمالاً از آن رنج می برند.
– داروها: برخی داروهای خاص، از جمله قرص های ضد بارداری، کورتیکواستروئیدها و دوزهای زیاد نیاسین ممکن است عارضه نیشریکانی داشته باشد.
– سرطان: در موارد بسیار نادر ممکن است تیرگی پوست به دلیل وجود تومور در معده، کبد یک عضو داخلی دیگر ایجاد شود. این نوع آکنتوز نیگریکان می تواند بدخیم باشد.
– پوست تیره: افرادی که پوست تیره دارند، خطر بیشتری برای داشتن پوست تیره در زیر بازوهای خود نسبت به افرادی که پوست سفیدتری دارند.
اصلاح و تراشیدن مکرر: همچنین شواهدی دیده می شود که از افرادی که از تیره شدن زیر بغل پس از تراشیدن و زدن مکرر رنج می برند، دیده می شود زیرا این امر می تواند تولید ملانوسیت اضافی را تحریک کند

» چطور تیرگی زیربغل را درمان کنیم؟
از آنجا که چاقی عامل اصلی زیر بغل تیره است. کاهش وزن می تواند به کاهش مشکل کمک کند. همچنین می تواند به کنترل دیابت کمک کند که یکی دیگر از دلایل ایجاد رنگدانه های پوستی است.
مرطوب کردن زیر بغل پس از تراشیدن می تواند به کاهش سوزش کمک کند. همچنین استفاده از کف صابون یا صابون قبل از تراشیدن هر ناحیه از پوست، خصوصاً برای افرادی که پوست حساس دارند، مهم است.
برای درمان تیرگی زیربغل باید کرم های روشن کننده استفاده کنید تا میزان ملانوسیت را کاهش دهد. برای مشاهده کرمهای درمان تیرگی بدن اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید