09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
علت و درمان جوش در بزرگسالی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

علت و درمان جوش در بزرگسالی

در سن نوجوانی به دلیل تغییرات مختلف از جمله عدم تعادل هورمونی، پوست در برابر آکنه آسیب پذیر هست. معمولاً مردم معتقدند که با عبور از دوران نوجوانی، بروز آکنه کاهش می یابد. اگرچه ممکن است در بعضی موارد صحیح باشد، بسیاری از خانمها بخصوص در دهه سی سالگی دچار آکنه می شوند. بگذارید دلایل بروز آکنه در زنان بعد از سالهای نوجوانی توضیح دهیم.
آکنه، اگرچه یک بیماری پوستی است، اما ارتباط زیادی با رژیم، سبک زندگی و سلامت کلی شما دارد. عدم تعادل هورمونی، مشکلات گوارشی، سایر شرایط سلامتی، عادتهای غذایی ضعیف، سبک زندگی ناسالم و البته استرس می تواند برخی از عوامل مؤثر باشد.

علل آکنه در زنان در بزرگسالی

برخی از دلایل احتمالی آکنه در خانمها بعد از سالهای نوجوانی موارد زیر را شامل می شود:
– مصرف کم میوه و سبزیجات سبز منجر به کم آبی بدن می شود که می تواند بعد از سالهای نوجوانی باعث آکنه در خانم ها شود. مصرف میوه ها، سبزیجات سبز و برگ و آب فراوان به از بین بردن سموم کمک می کند، که این امر مهم برای جلوگیری از آکنه است. اگر زنان نتوانند این کار را انجام دهند، احتمالاً بعد از سالهای نوجوانی دچار آکنه می شوند.
– زنان ممکن است عدم تعادل هورمونی را تغییر دهند و بیشتر از مردان تغییر کنند، این همچنین می تواند باعث انتخاب غذاهای ناسالم شود. مصرف شیرینی های، غذاهای پخته شده قندی، چیپس ، نان سفید می تواند باعث آکنه در خانمها بعد از سالهای نوجوانی شود.
همچنین زنان نسبت به مردان تمایل به مصرف شیر و لبنیات بیشتر دارند. مواد لبنی می تواند باعث اختلال در هورمون ها شود و در نتیجه باعث آکنه در خانم ها بعد از سالهای نوجوانی شود.

دلایل روانشناختی

استرس نقش مهمی در تنظیم هورمون و سایر مشکلات بهداشتی دارد. استرس و عوامل روانشناختی علت مهمی در اعتصاب آکنه در زنان بعد از سالهای نوجوانی است. زنان بسیار احساساتی هستند و غالباً این احساسات بر آنها سنگین می شود. احساسات آنها استرس ناخواسته در زندگی خود را دعوت می کند، که می تواند به شکل آکنه روی پوست آنها ظاهر شود.
زنانی که بسیار استرس دارند یا دچار عدم تعادل عاطفی هستند، آنهایی که هر روز افسرده می شوند یا عصبانی می شوند، احتمالاً دچار آکنه می شوند. زنانی که استرس کم دارند و یا قادر به کنترل استرس خود هستند ، ممکن است علائم آکنه را نشان ندهند. زنانی که به سرکوب عصبانیت یا هر نوع هیجان دیگری عادت دارند ممکن است آکنه را حتی بعد از نوجوانی تجربه کنند.

دلایل جسمی که می تواند باعث ایجاد آکنه در زنان پس از نوجوانی شود


تغییرات هورمونی شایعترین دلیل است. شیوع آکنه معمولاً در زنان در دوران بارداری یا در سایر مشکلات بی نظمی قاعدگی و عدم تعادل هورمونی مشاهده می شود. زنانی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا سایر اختلالات هورمونی باشند موجب افزایش تولید تستوسترون می شود که باعث جوش می شود. زنانی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنند نیز در معرض عدم تعادل هورمونی هستند که می توانند بعد از سالهای نوجوانی آکنه ایجاد کنند.
» برای مشاهده محصولات ضدجوش اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید