09308665973
15 سال هست با شماییم
  10 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه عید و سایر شرایط عالی در اینستاگرام تا 14 فروردین  
علت و درمان پوست خشک
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

علت و درمان پوست خشک

پوست صورت یکی از مهم ترین بخش های بدن ما است. با این حال، هنگامی که پوست صورت خشک می شود، احساس خشن، قرمزی، پوسته پوسته و خارش را پیدا می کنیم. علل متعددی برای خشکی پوست صورت وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

خشکی پوست صورت یک مشکل شایع است، اگر چه برخی از افراد بیشتر در معرض ابتلا هستند. انواع پوست صورت اعم از  پوست طبیعی، خشک، چرب یا مختلط می باشد. با افزایش سن، پوست بخودی بخود چربی خودش را از دست می دهد.

انواع پوست:

نوع عادی، پوست نه مستعد ابتلا به خشکی و نه چربی است.
نوع خشک، پوست تمایل به خشک است و معمولا سفت و محکم و در برخی مناطق کمی خشن هست.
نوع چرب، پوست صورت احتمال کمی دارد که خشک شود بجز درمواردی که صورتتان را با صابون بشورید. در اکثر مواقع چرب و براق هست.
نوع مختلط، پوست صورت هم تمایل به خشکی و هم تمایل به چربی دارد یا بعضی از نقاط صورت خشک و بعضی چرب هست.

علائم و نشانه های پوست خشک و خیلی خشک:

پوست خشک: در این پوست ها، پوست رطوبت خود را از دست می دهد و حالت سفتی، خشن و پوسته پوسته به خود می گیرد. در زیر یک نمونه عکس از پوست خشک دیده می شود.

پوست خشک
پوست های خیلی خشک: اگر خشکی اولیه درمان نشود، خشکی پیشرفت می کند و تبدیل به پوست خیلی خشک می شود که با خارش همراه هست. در این مرحله ممکن است که خطوط ریز خشکی که منجر به پیری زودرس پوست و چین و چروک شود. در زیر یک نمونه از عکس پوست خیلی خشک قرار داده شده است.

پوست خیلی خشک

علل خشک شدن پوست صورت:

بسیاری از عوامل داخلی و خارجی باعث خشک شدن پوست صورت می شود. اعم از ننوشیدن آب زیاد، قرار گرفتن در معرض نور افتاب و یا اب و هوای سرد.

هنگامی که این لیپیدهای پوست شکسته می شود، رطوبت پوست می تواند تبخیر بشود و به این راحتی آب پوست از دست می رود. در این گونه موارد شما باید از مرطوب کننده های فوق قوی استفاده کنید، در حال  رطوبت رسانی به پوست، باعث ترمیم لیپید پوست هم بشود. خشکی پوست عموما در لایه های عمیق پوست اتفاق می افتد که شما نیاز به مراقبت بیشتری دارید. شما باید از کرم های ابرسان استفاده کنید تا به لایه زیرین پوست نفوذ کرده و باعث ابرسانی و درمان خشکی پوست شود.

هر شخص دارای مجموعه ای منحصر به فرد از ژن، که تعیین ویژگی های پوست مانند سطوح رنگ، رطوبت و چربی پوست هست. این به این معنی است که، تحت شرایط یکسان، افراد مختلف در سطوح مختلف رطوبت و چربی در پوست خود را دارند. بعضا خشکی پوست ارثی هست شما در این گونه موارد باید دست بکار بشوید و قبل از اینکه پوستتان خشک شود همیشه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود و همیشه رطوبت پوست را حفظ کنید.
هنگامی که سطح هورمون های بدن تغییر پیدا کند برای مثال در دوران بلوغ، یائسگی و یا بارداری، تعادل رطوبت پوست تحت تاثیر قرار میگیرد. در دوران یائسگی میزان استروژن در بدن کاهش می یابد و این می تواند در خشک شدن پوست دخیل باشد. پوست خشک ممکن است در طول بارداری رخ بدهد.
توانایی پوست را برای تولید عرق و چربی  با افزایش سن کاهش می یابد. در افراد مسن به علت کاهش در عملکرد غدد سباسه و عرق در پوست این افراد بیشتر مستعد ابتلا به خشکی پوست هستند بطوری که باعث ایجاد چین و چروک می شود.
پیری پوست به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد. با این حال، قرار گرفتن در معرض گسترده و بدون محافظت در مقابل نور ماوراء بنفش (UV) می تواند میزان پیری پوست را افزایش دهد، در نتیجه به خطوط ریز و چین و چروک زودرس منجر می شوند.

نکات عمومی:

– همیشه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

– هنگامی که به خشکی پوست دچار شدید حتما از کرم های ابرسان استفاده کنید تا زودتر پوستتان ترمیم بشود.

– طولانی حمام گرم نگیرید

– همیشه از ضدافتاب استفاده کنید

برای درمان پوست های خشک ما چند محصول موثر را برای شما پیشنهاد می دهیم .

ابرسان پوست

– آبرسان و مقوی پوست
– حفظ رطوبت پوست در گرما و سرما
– درمان چروک های سطحی تا متوسط
– شاداب کننده قوی پوست
– مناسب انواع پوست حتی پوست چرب یا پوست خیلی خشک
– حاوی ویتامین E ، روغن جوجوبا و عصاره جودوسر
– ضد قرمزی پوست
– جوانسازی پوست

برای مشاهده توصیحات کامل و خرید کرم ابرسان ژیورل اینجا کلیک نمایید

درمان خشکی پوست دست,درمان خشکی پوست بدن,درمان خشکی پوست پلک چشم,درمان خشكي پوست صورت,درمان خشكي پوست,درمان خشکی پوست کودکان,درمان خشکی پوست صورت,درمان خشكي صورت,درمان خشکی پوست صورت,درمان خشكي پوست صورت,درمان خشکی صورت در زمستان,قویترین مرطوب کننده صورت,ضد چروک قوی گیاهی,ضد چروک قوی خانگی,ضد چروک قوی لیراک,ضد چروک قوی اون,ضد چروک قوی دور چشم,ضد چروک قوی نئوستراتا,کرم ضد چروک قوی,ماسک ضد چروک قوی,,کرم ضد چروک قوی صورت,ضد چروک قوی صورت

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید