09308665973
15 سال هست با شماییم
  10 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه عید و سایر شرایط عالی در اینستاگرام تا 14 فروردین  
عوارض جانبی پماد کلوبتازول
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

عوارض جانبی پماد کلوبتازول


کلوبتازول Clobetasol به عنوان لوسیون، اسپری ،فوم ،پماد ، محلول و ژلی که برای پوست در دسترس هست. کرم کلوبتازول برای درمان التهاب و خارش از شرایط مختلف پوستی استفاده می شود. همچنین برای درمان پسوریازیس پلاک نیز استفاده می شود.

» جدی ترین عوارض کلوبتازول:
هشدار در مورد اثرات روی غدد فوق کلیوی: این دارو ممکن است باعث شود جلوی غده های آدرنال شما متوقف شود. این می تواند به نارسایی آدرنال منجر شود. علائم این بیماری شامل سرگیجه ، غش ، فشار خون پایین و خستگی است. این اثر می تواند در طول درمان شما یا بعد از قطع درمان با این دارو اتفاق بیفتد. اگر شما:
– این دارو را در قسمت بزرگی از پوست خود بمالید.
– برای مدت طولانی از دارو استفاده کنید.
– از دارو روی زخم استفاده کنید.
– بعد از استفاده از دارو پوست خود را بپوشانید.
– استروئیدهای دیگر مصرف کنید.
– مشکلات شدید کبدی داشته باشید.
پزشک شما ممکن است آزمایشاتی را انجام دهد تا بررسی کند که غدد آدرنال شما به خوبی کار می کند یا خیر. اگر اینگونه نباشند، پزشک ممکن است چند بار از این دارو استفاده کند یا درمان خود را با آن متوقف کند.
هشدار سندرم کوشینگ: جذب این دارو از طریق پوست شما می تواند باعث سندرم کوشینگ شود. این مسئله مربوط به سطح هورمون پایین است. علائم این بیماری شامل قند خون و فشار خون بالا است.
هشدار واکنش پوستی: این دارو ممکن است باعث واکنش پوستی شود. این موارد شامل آکنه، التهاب فولیکول های مو، تغییر رنگ، بثورات، عفونت ها، واکنش های آلرژیک و سایر مشکلات است. اگر پوست خود را با استفاده از پانسمان بپوشانید، بعد از استفاده از دارو ، واکنش های پوستی بیشتر رخ می دهد. نباید این دارو را بر روی صورت خود بمالید.
هشدار عفونتهای پوستی: اگر در حین استفاده از این دارو عفونت پوستی ایجاد گردد، پزشک ممکن است برای درمان عفونت به شما دارویی بدهد. اگر عفونت شما بهتر نشود ، پزشک ممکن است درمان با کلوبتازول را متوقف کند.

کلوبتازول چیست؟
کلوبتازول یک داروی بدون نسخه است. به عنوان کرم موضعی، لوسیون، اسپری، محلول، فوم، پماد و ژل به وجود می آید. همچنین به عنوان شامپو عرضه می شود. کرم موضعی کلوبتازول به دو شکل تهیه می شود: کرم معمولی و کرم نرم کننده. (کرم های نرم کننده درمان های مرطوب کننده هستند.)

چرا از کلوبتازول استفاده می شود؟
هر دو شکل کرم موضعی کلوبتازول برای درمان التهاب و خارش از شرایط مختلف پوستی استفاده می شود. آنها همچنین برای درمان پسوریازیس پلاک متوسط ​​تا شدید استفاده می شوند. کرم موضعی کلوبازازول ممکن است به عنوان بخشی از درمان ترکیبی استفاده شود. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد که آن را با داروهای دیگر مصرف کنید.

چگونه کار می کند؟
کلوبتازول متعلق به یک دسته از داروها به نام کورتیکواستروئیدهای موضعی است. یک کلاس از داروها گروهی از داروها هستند که به روش مشابهی کار می کنند. این داروها اغلب برای درمان شرایط مشابه استفاده می شوند.
کلوبتازول با کاهش واکنش بدن به التهاب کار می کند. همچنین باعث کاهش فعالیت سیستم ایمنی بدن می شود. این از التهاب و خارش جلوگیری کرده و وضعیت پوست شما را معالجه می کند.

عوارض کلوبتازول:
کرم موضعی کلوبازازول باعث خواب آلودگی نمی شود. با این حال ، می تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند.

شایع ترین عوارض جانبی کلوبتازول عبارتند از:

– سوزش، تحریک و خارش پوستی که در آن دارو استفاده کرده اید. اگر این اثرات خفیف باشد، ممکن است طی چند روز یا چند هفته از بین بروند. اگر شدیدتر هستند یا از بین نمی روند، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

عوارض جانبی جدی
در صورت بروز عوارض جانبی جدی، فوراً با پزشک تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی و علائم آنها می تواند موارد زیر را شامل شود:

» نارسایی آدرنال. علائم شامل موارد زیر است:
– فشار خون پایین
– غش
– سرگیجه
– خستگی
» سندرم کوشینگ. علائم شامل موارد زیر است:
– قند خون بالا یا قند خون در ادرار ، با علائمی مانند:
– ادرار کردن بیشتر از حد معمول
– تشنگی شدید
– گرسنگی شدید
– فشار خون بالا

کرم موضعی کلوبازازول می تواند با سایر داروها ، ویتامین ها یا گیاهانی که ممکن است مصرف کنید تضاد داشته باشد. تعامل زمانی است که یک ماده نحوه کار یک دارو را تغییر می دهد. این می تواند مضر باشد یا مانع از کارآیی دارو شود.
برای جلوگیری از تداخلات، پزشک باید تمام داروهای شما را با دقت مدیریت کند. حتماً در مورد تمام داروها، ویتامین ها یا گیاهانی که مصرف می کنید ، به پزشک خود بگویید. برای اطلاع از اینکه چگونه این دارو ممکن است با چیز دیگری که شما مصرف می کنید ارتباط برقرار کند ، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

» نمونه هایی از داروهایی که می توانند باعث ایجاد تعامل با کلوبازازول شوند در زیر آورده شده است:

– کورتیکواستروئیدها: این داروها را با کلوبتازول مصرف نکنید. انجام این کار می تواند اثرات خطرناکی در بدن شما ایجاد کند. نمونه هایی از این داروها پردنیزون هست.
مصرف کرم موضعی کلوبتازول با سایر کورتیکواستروئیدها ممکن است باعث شود که استروئیدها در بدن شما به سطح خطرناکی برسند. این می تواند باعث سندرم کوشینگ و قند خون بالا شود. همچنین ممکن است جلوی عملکرد غدد آدرنال شما را بگیرد.

» هشدار آلرژی
کلوبتازول ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژی پوست شود که درمان آن دشوار است. پزشک شما ممکن است آزمایش پوستی را انجام دهد تا بررسی کند که آیا واکنش پوستی آلرژیک دارید یا خیر. علائم واکنش پوستی می تواند شامل موارد زیر باشد:

– سوزش پوستی که بهبود نمی یابد
– سخت نفس کشیدن همراه با تورم گلو یا زبان شما
اگر قبلاً نسبت به آن حساسیت نشان داده اید ، دوباره از این دارو استفاده نکنید. مصرف دوباره آن می تواند کشنده باشد (باعث مرگ).

» هشدارها برای افراد با شرایط خاص بهداشتی
برای مبتلایان به مشکلات کبدی: این دارو توسط کبد شما فرآوری می شود. در صورت بروز مشکلات شدید کبدی، بدن ممکن است قادر به تجزیه این دارو نباشد. این می تواند باعث می شود دارو در بدن شما ایجاد شود. این ممکن است خطر عوارض جانبی شما را افزایش دهد.

» هشدارها برای سایر گروه ها
برای زنان باردار: کلوبتازول یک داروی بارداری از دسته C است. این یعنی دو چیز:
– تحقیقات انجام شده در حیوانات نشانگر اثرات منفی بر روی جنین در هنگام مصرف داروی مادر است.
– تاکنون مطالعات کافی در انسان انجام نشده است تا مشخص شود این دارو چگونه می تواند روی جنین تأثیر بگذارد.
– اگر باردار هستید یا قصد دارید باردار شوید با پزشک خود مشورت کنید. این دارو فقط در صورت استفاده از مزایای احتمالی خطر بالقوه را باید مصرف کرد.

» برای خانمهایی که شیر میدهند: کلوبتازول ممکن است به شیر مادر منتقل شود و عوارض جانبی ایجاد کند. اگر کودک خود را شیر می دهید با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است لازم باشد تصمیم بگیرید که آیا شیردهی را متوقف کنید یا مصرف این دارو را متوقف کنید.

» برای افراد سالخورده: کلیه ها، کبد و قلب یک فرد مسن تر ممکن است همانطور که قبلاً کار می کردند ، کار نکند. این می تواند باعث شود بدن شما کندتر داروها را پردازش کند. در نتیجه ، بیشتر دارو برای مدت طولانی در بدن شما باقی می ماند. این خطر ابتلا به عوارض جانبی شما را افزایش می دهد.
» برای کودکان: کرم موضعی کلوبتازول به عنوان ایمن و مؤثر برای استفاده در کودکان کمتر از ۱۲ سال تأیید نشده است. این دارو ممکن است باعث شود که غدد آدرنال کودکان کندتر عمل کند. این ممکن است باعث شود که کودکان به سندرم کوشینگ مبتلا شوند، کندتر رشد کنند و وزن خود را افزایش دهند. این دارو همچنین می تواند فشار مغزی در کودکان را افزایش دهد.

کلوبتازول پماد,کلوبتازول در بارداری,کلوبتازول برای واژن,کلوبتازول چیست,کلوبتازول اگزما,اسپری کلوبتازول,ایا کلوبتازول کورتون دارد,ایا کلوبتازول پوست را سفید میکند,اثر کلوبتازول بر پوست,کلوبتازول برای سوختگی,کلوبتازول برای پوست,کلوبتازول برای لک,کلوبتازول برای جای جوش,کلوبتازول پنج صدم درصد,پماد کلوبتازول برای سفیدی دست,ترکیب کلوبتازول و اوسرین,ترکیب کلوبتازول و وازلین,ترکیب کلوبتازول و بتامتازون,تفاوت کلوبتازول و کلوتریمازول,ترکیب کلوبتازول و ماینوکسیدیل,جایگزین کلوبتازول,کلوبتازول و جوش,عوارض جانبی کلوبتازول,کلوبتازول درمان ویتیلیگو,کلوبتازول سفید کننده پوست,کلوبتازول ضد قارچ,عوارض کلوبتازول بر پوست,عوارض کلوبتازول موضعی,عوارض کلوبتازول برای مو,عوارض کلوبتازول برای پوست صورت,عوارض کلوبتازول در بارداری,عوارض کلوبتازول,عوارض کلوبتازول برای صورت

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید