09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
ویتیلیگو درمان دارد
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

ویتیلیگو درمان دارد


ویتیلیگو

ویتیلیگو نوعی اختلال پوستی است که در آن نواحی سفید و صاف (به نام ماکول یا لکه) روی پوست فرد ظاهر می شود. به طور کلی از دست ، بازو ، پا و صورت شروع می شود. در سطح جهان ، تقریباً ۱٪ از جمعیت ویتیلیگو دارند.

ویتیلیگو چیست؟

ویتیلیگو ( vit-il-EYE-go ) نوعی اختلال پوستی است که باعث از بین رفتن رنگ پوست می شود. نواحی سفید و صاف (اگر کمتر از ۵ میلی متر ماکول باشد یا اگر ۵ میلی متر یا بزرگتر لکه باشد) روی پوست فرد ظاهر می شود. اگر در جایی که مو دارد ، ویتیلیگو داشته باشید ، ممکن است موهای بدن شما نیز سفید شود.

این شرایط زمانی اتفاق می افتد که ملانوسیت ها (سلول های پوستی تولید کننده ملانین ، ماده شیمیایی که به پوست رنگ یا رنگدانه می دهد) توسط سیستم ایمنی بدن از بین بروند.

ویتیلیگو چگونه پیشرفت می کند؟

ویتیلیگو معمولاً با چند لکه کوچک سفید شروع می شود که ممکن است طی چند ماه به تدریج روی بدن پخش شود. ویتیلیگو معمولاً از ناحیه دست ، بازو ، پا و صورت شروع می شود اما می تواند در هر قسمت از بدن از جمله غشاهای مخاطی (پوشش مرطوب دهان ، بینی ، نواحی تناسلی و مقعدی) ، چشم ها و گوش های داخلی ایجاد شود.

بعضی اوقات تکه های بزرگتر گسترش یافته و گسترش می یابند ، اما معمولاً سالها در همان مکان می مانند. مکان ماکول های کوچکتر با گذشت زمان تغییر می کند و تغییر می کند ، زیرا مناطق خاصی از پوست رنگدانه های خود را از دست می دهند و دوباره بازیابی می کنند. ویتیلیگو از نظر میزان پوست آسیب دیده متفاوت است ، بطوریکه بعضی از بیماران مناطق کم رنگی را تجربه می کنند و برخی دیگر با از دست دادن گسترده رنگ پوست.

انواع ویتیلیگو کدامند؟

ویتیلیگو می تواند:

وقتی ماکول در نقاط مختلف بدن ظاهر می شود ، عمومی است که رایج ترین نوع آن است.
سگمنتال ، که محدود به یک طرف بدن یا یک ناحیه مانند دست ها یا صورت است.
مخاط ، که بر غشای مخاطی دهان و / یا دستگاه تناسلی تأثیر می گذارد.
کانونی (Focal) که نوعی نادر است که در آن ماکول ها در یک منطقه کوچک قرار دارند و طی یک تا دو سال به شکل خاصی پخش نمی شوند.
Trichome ، به این معنی که یک مرکز سفید یا بی رنگ وجود دارد ، سپس یک منطقه از رنگدانه های سبک تر ، و سپس یک منطقه از پوست به طور معمول رنگی وجود دارد.
جهانی ، نوع نادر دیگری از ویتیلیگو ، و نوع دیگری که بیش از ۸۰٪ از پوست بدن فاقد رنگدانه است.
ویتیلیگو چقدر شایع است؟
ویتیلیگو در حدود ۱٪ یا کمی بیشتر از جمعیت در سراسر جهان رخ می دهد. ویتیلیگو به طور مساوی بر تمام نژادها و جنسیت تأثیر می گذارد. با این حال ، در افرادی که پوست تیره دارند بیشتر دیده می شود. اگرچه ویتیلیگو در هر سنی در هر سنی ممکن است ایجاد شود ، اما معمولاً در افراد ۱۰ تا ۳۰ ساله ظاهر می شود. ویتیلیگو به ندرت در سنین بسیار جوان یا بسیار پیر ظاهر می شود.

چه عواملی باعث ویتیلیگو می شود؟

اگرچه علل ویتیلیگو به طور کامل شناخته نشده است ، اما تعدادی از نظریه های مختلف وجود دارد:

اختلال خود ایمنی: سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا ممکن است پادتن هایی ایجاد کند که ملانوسیت ها را از بین می برد.
عوامل ژنتیکی: عوامل خاصی که ممکن است احتمال ابتلا به ویتیلیگو را افزایش دهند می توانند به ارث برسند. حدود ۳۰٪ موارد ویتیلیگو در خانواده ها اجرا می شود.
عوامل نوروژنیک: ماده ای که برای ملانوسیت ها سمی است ممکن است در انتهای عصب پوست آزاد شود.
خود تخریب: نقص در سلولهای ملانوس باعث می شود که آنها خودشان را از بین ببرند.
ویتیلیگو همچنین ممکن است در اثر برخی حوادث مانند استرس جسمی یا عاطفی ایجاد شود . از آنجا که به نظر می رسد هیچ یک از توضیحات به طور کامل شرایط را در بر نمی گیرد ، ممکن است ترکیبی از این عوامل مسئول ویتیلیگو باشد.

آیا ویتیلیگو دردناک است؟

ویتیلیگو دردناک نیست. با این وجود ، می توانید آفتاب سوختگی های دردناکی روی لکه های روشن تر پوست ایجاد کنید. محافظت از خود در برابر آفتاب با تمهیداتی مانند استفاده از ضد آفتاب ، دور ماندن از آفتاب در ساعاتی که قوی ترین ماده است و پوشیدن لباس محافظ بسیار مهم است. برخی از افراد مبتلا به ویتیلیگو گزارش کرده اند که بعضی اوقات ، از جمله قبل از شروع رنگ آمیزی ، دچار خارش پوست می شوند.

آیا می توانم ویتیلیگو را به ارث ببرم؟

ویتیلیگو لزوماً ارثی نیست. با این حال ، حدود ۳۰٪ از افرادی که ویتیلیگو دارند حداقل یک خویشاوند نزدیک دارند که ویتیلیگو نیز داشته باشد.

علائم و نشانه های ویتیلیگو چیست؟

علائم و نشانه های ویتیلیگو شامل موارد زیر است:

لکه های پوست رنگ می گیرند. این می تواند شامل چشم ها و / یا غشاهای مخاطی در دهان یا بینی شما باشد.
تکه های موی سر یا صورت شما زودرس خاکستری یا سفید می شوند.

چه مشکلاتی با ویتیلیگو همراه است؟

اگرچه ویتیلیگو عمدتا یک بیماری آرایشی است ، افراد مبتلا به ویتیلیگو ممکن است مشکلات مختلفی را تجربه کنند:

از آنجا که فاقد ملانوسیت هستند ، ماکول ها نسبت به بقیه پوست نسبت به نور خورشید حساسیت بیشتری دارند ، بنابراین بیش از برنزه شدن می سوزند.
افراد مبتلا به ویتیلیگو ممکن است برخی از ناهنجاری ها در شبکیه چشم خود (لایه داخلی چشم که شامل سلول های حساس به نور است) و برخی از تغییرات رنگ عنبیه (قسمت رنگی چشم) آنها باشد. در بعضی موارد ، التهاب شبکیه یا عنبیه وجود دارد ، اما بینایی معمولاً تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
افراد مبتلا به ویتیلیگو ممکن است به بیماری های خودایمن دیگری (که در آن سیستم ایمنی بدن باعث حمله به خود می شود) مانند کم کاری تیروئید ، دیابت ، کم خونی مخرب ، بیماری آدیسون و آلوپسی آره آتا شوند . همچنین ، افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی بیشتر در معرض ابتلا به ویتیلیگو هستند.
افراد مبتلا به ویتیلیگو ممکن است نسبت به پوست خود احساس خجالت یا اضطراب کنند. بعضی اوقات افراد بی ادب هستند – ممکن است خیره شوند یا حرف های ناشایست بزنند. این می تواند باعث شود که فرد مبتلا به ویتیلیگو از اعتماد به نفس پایینی برخوردار شود. این به نوبه خود می تواند باعث ایجاد اضطراب یا افسردگی شود و کسی را بخواهد منزوی کند. اگر این اتفاق افتاد ، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا خانواده و دوستان خود صحبت کنید تا به شما در یافتن راه حل کمک کنند.

ویتیلیگو چگونه تشخیص داده می شود؟
معمولاً تکه های سفید به راحتی بر روی پوست دیده می شوند ، اما ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند از لامپ Wood استفاده کنند که نور ماوراio بنفش (UV) را به پوست می تاباند تا از سایر بیماری های پوستی متمایز شود.

چه شرایط دیگری شبیه ویتیلیگو است؟
شرایط دیگری نیز وجود دارد که باعث تغییر پوست یا از بین رفتن رنگدانه ها می شود . این شامل:

لکودرما شیمیایی: قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی صنعتی باعث آسیب به سلولهای پوست می شود ، در نتیجه مناطق سفید پوستی خطی یا لکه دار ایجاد می شود
Tinea versicolor : این عفونت مخمری می تواند لکه های تیره ای را ایجاد کند که روی پوست روشن یا لک های روشن را روی پوست تیره نشان می دهد.
آلبینیسم: این شرایط ژنتیکی به این معنی است که شما سطح کمتری از ملانین در پوست ، مو و یا چشم دارید.
Pityriasis alba: این بیماری با نواحی قرمز و پوسته پوستی شروع می شود ، که به صورت لکه های پوستی پوسته پوسته می شود.

ویتیلیگو چگونه درمان می شود؟

هدف از درمان پزشکی ایجاد یک رنگ پوست یکنواخت با بازیابی رنگ (تغییر رنگ) یا از بین بردن رنگ باقیمانده (رنگ آمیزی) است. درمان های رایج شامل استتار درمانی ، درمان اصلاح رنگ ، نور درمانی و جراحی است. مشاوره نیز ممکن است توصیه شود.

استتار درمانی:

استفاده از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر. همچنین ، ضد آفتاب باید از اشعه ماوراio بنفش B و نور ماوراio بنفش A (UVB و UVA) محافظت کند. استفاده از کرم های ضد آفتاب برنزه شدن را به حداقل می رساند ، در نتیجه تضاد بین پوست آسیب دیده و طبیعی را محدود می کند.
آرایش به مناطق استتار شده استتار می کند. یکی از مارک های معروف Dermablend® است.
اگر ویتیلیگو روی مو تأثیر بگذارد ، رنگ می شود.
در صورت گسترده بودن بیماری ، می توان از روش درمانی کاهش رنگ با داروی مونوبنزون ​​استفاده کرد. این دارو روی لکه های رنگی پوست استفاده می شود و آنها را سفید می کند تا با نواحی ویتیلیگو مطابقت داشته باشد.

اصلاح رنگ درمانی:

کورتیکواستروئیدها را می توان به صورت خوراکی (به صورت قرص) یا به صورت موضعی (به عنوان کرم روی پوست قرار داد) مصرف کرد. نتایج ممکن است ۳ ماه طول بکشد. پزشک از نظر وجود هرگونه عارضه جانبی ، که می تواند شامل نازک شدن پوست یا استریا (علائم کشش) باشد ، بیمار را تحت نظر می گیرد.
آنالوگهای موضعی ویتامین D.
تعدیل کننده سیستم ایمنی موضعی مانند مهار کننده های کلسینورین.

نور درمانی:

باریک فرابنفش باند باریک (NB-UVB) به مدت دو ماه در هفته به دو تا سه جلسه درمانی نیاز دارد.
لیزرهای Excimer دارای طول موج نور ماوراlet بنفش نزدیک به باند باریک UVB هستند. این برای بیمارانی که ضایعات گسترده یا بزرگی ندارند بهتر است ، زیرا این موارد به مناطق کوچک و هدفمند منتقل می شود.
ترکیب پسورالن خوراکی و UVA (PUVA) برای درمان مناطق وسیعی از پوست با ویتیلیگو استفاده می شود. گفته می شود این روش درمانی برای افراد مبتلا به ویتیلیگو در نواحی سر ، گردن ، تنه ، بالای بازوها و پاها بسیار مثر است.

چگونه می توانم از ویتیلیگو جلوگیری کنم؟

از آنجا که هیچ کس به طور قطعی نمی داند که چه چیزی باعث ویتیلیگو می شود ، هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که چگونه از آن جلوگیری کنید. به طور کلی ، استفاده از عادات ایمن در معرض آفتاب گرفتن و مراقبت از پوست برای همه هوشمندانه است.

ویتلکسین ژیورلویتلکسین ژیورل

برخی از خواص کرم درمان پیسی و ویتیلیگو ویتلکسین ژیورل فرانسه:

– درمان لک های سفید، پیسی و ویتیلیگو
– درمان لک سفید بعد از لیزر
– درمان لک سفید بعد از سوختگی
– افزایش دهنده رنگدانه های پوست
– بهبود ملانین سازی پوست
– قابل استفاده برای صورت و بدن
– آنتی اکسیدان و مرطوب کننده پوست
– ساخت فرانسه
– مجوزبهداشتی ۱۸۸۳۴۰۷۱۶۶۹۶۵۳۵۱
– ۳۰ میل

برای دیدن متن کامل و خرید اینجا را کلیک کنید.
ویتیلیگو درمان,ویتیلیگو در کودکان,ویتیلیگو در ناحیه تناسلی,ویتیلیگو و لیزر موهای زائد,ویتیلیگو در طب سنتی,ویتیلیگو و بارداری,ویتیلیگو درمان دارد

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید