09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
پرکاری تیروئید و پیسی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

پرکاری تیروئید و پیسی

احتمال ابتلا به بیماری خودایمنی تیروئید (AITD) در افراد مبتلا به نوع خاصی از ویتیلیگو بیشتر از بقیه افراد است. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها مکانیسم های اساسی مشابهی دارند.

تیروئید یک غده کوچک در جلوی گردن است. این هورمون برای تنظیم نحوه استفاده بدن از انرژی تولید می کند. در AITD، سیستم ایمنی به تیروئید حمله می کند، به این معنی که یا نمی تواند به اندازه کافی هورمون تولید کند یا مانند بیماری گریوز بیش فعال می شود .

ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که زمانی اتفاق میفتد که سلول های پوستی که ملانین را می سازند می میرند. این رنگدانه ها را از پوست و مو پاک می کند و لکه های روشن تری به جا می گذارد.

دو نوع اصلی ویتیلیگو وجود دارد. ویتیلیگو سگمنتال تنها در یک قسمت از بدن ظاهر می شود. این نوع ویتیلیگو بیشتر از سنین پایین شروع می شود و چند سال قبل از قطع شدن پیشرفت می کند.

ویتیلیگوی غیر سگمنتال در طرفین مخالف بدن ظاهر می شود. تکه ها متقارن با یکدیگر هستند. این نوع ویتیلیگو اغلب در اواخر زندگی شروع می شود و می تواند در طول زمان پیشرفت کند.

ویتیلیگو غیر سگمنتال شایع ترین نوع فرعی است و پزشکان معتقدند که یک بیماری خودایمنی است.

به طور مشابه، برخی از انواع بیماری تیروئید شرایط خودایمنی هستند. این شامل تیروئیدیت هاشیموتو و بیماری گریوز است.

به همین دلیل است که میزان بیماری تیروئید در میان مبتلایان به ویتیلیگو بیشتر از جمعیت عمومی است، زیرا علت اصلی ممکن است مشابه باشد.

شیوع
تخمین‌ها برای شیوع ویتیلیگو و AITD که با هم اتفاق می‌افتند متفاوت است، اما تحقیقات به طور مداوم نشان می‌دهد که اگر فردی یکی از این بیماری‌ها را داشته باشد، احتمال ابتلا به دیگری نیز بیشتر است.

چه چیزی ویتیلیگو و بیماری تیروئید را به هم مرتبط می کند؟

دانشمندان می دانند که ویتیلیگو غیرقطعی و AITD هر دو محصول خودایمنی هستند و به نوعی با هم مرتبط می شوند. با این حال، آنها هنوز مکانیسم دقیق پشت این موضوع را نمی دانند.

یک نظریه این است که ژنتیک این دو را به هم مرتبط می کند. تحقیقات شناسایی کرده است۵۰ ژن منبع مورد اعتماد همراه با ویتیلیگو، که نشان می دهد امکان ارث بردن این بیماری وجود دارد.

ویتیلیگو و AITD هر دو با سایر بیماری های خود ایمنی ارتباط دارند. ویتیلیگو با موارد زیر مرتبط است :

آلوپسی آره آتا
دیابت نوع ۱
آرتریت روماتوئید (RA)
کم خونی خطرناک
کم کاری تیروئید همچنین با کم خونی خطرناک، دیابت نوع ۱، RA و سایر بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس ارتباط دارد.

دانشمندان هنوز در حال یادگیری هستند که چرا داشتن یک بیماری خودایمنی خطر ابتلا به بیماری دیگر را افزایش می دهد.

برای تشخیص ویتیلیگو، پزشک پوست را معاینه می کند. پزشک ممکن است در مورد:

سابقه خانوادگی
حساسیت پوست
تغییرات در رنگدانه

تشخیص اختلالات تیروئید تنها بر اساس علائم ممکن است دشوارتر باشد. در عوض، پزشکان از آزمایش‌های تشخیصی استفاده می‌کنند، مانند:

آزمایش آنتی بادی تیروئید
آزمایش هورمون محرک تیروئید (TSH).
تصویربرداری پزشکی برای دیدن غده تیروئید
گاهی اوقات، معاینه فیزیکی می تواند نشان دهد که تیروئید متورم یا ملتهب است.

در برخی موارد ، پزشکان ممکن است داروهایی را تجویز کنند که سیستم ایمنی را برای AITD سرکوب می کند. این می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که بیماری تیروئید شروع به تأثیر بر چشم های فرد کند، که معمولاً در بیماری گریوز رخ می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، پزشک ممکن است استروئیدها با دوز بالا یا داروهای تعدیل کننده ایمنی را تجویز کند.

برخی ممکن است تعجب کنند که آیا این داروها می توانند به درمان هر دو بیماری به طور همزمان کمک کنند. با این حال، در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از این رویکرد وجود ندارد.

علاوه بر این، داروهای تعدیل کننده ایمنی عوارض جانبی جدی دارند. آنها بر کل سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارند و دفاع فرد را در برابر عفونت ها کاهش می دهند. این می تواند خطرناک باشد.

پزشکان احتمالاً قبل از تجویز داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، درمان های دیگری را امتحان خواهند کرد.

سوالات متداول
در اینجا چند پاسخ به سؤالات متداول آورده شده است.

من ویتیلیگو دارم آیا من هم بیماری تیروئید دارم؟
فقط ویتیلیگوی غیر سگمنتال با خودایمنی مرتبط است و تنها بخشی از افراد مبتلا به بیماری تیروئید نیز مبتلا هستند.

آیا بیماری تیروئید نیز می تواند باعث تغییراتی در پوست شود؟

بله کم کاری تیروئید می تواند باعث خشکی، رنگ پریدگی بیشتر از حد معمول، سردی و پوسته پوسته شدن پوست شود. موها نیز ممکن است خشک شوند و به راحتی بشکنند. پرکاری تیروئید ممکن است باعث شود پوست صاف، برافروخته یا مرطوب شود و موها نازک تر و نرم تر شوند.

آیا درمان بیماری تیروئید به ویتیلیگو کمک می کند؟

درمان اصلی بیماری تیروئید مصرف هورمون تیروئید جایگزین برای کاهش علائم است. اگرچه این ممکن است به علائم پوستی مرتبط با بیماری تیروئید کمک کند، اما هیچ تاثیری بر ویتیلیگو نخواهد داشت.

خلاصه
تحقیقات نشان می دهد که بین ویتیلیگو و بیماری تیروئید ارتباط وجود دارد. بسیاری از افراد مبتلا به ویتیلیگو نیز به بیماری تیروئید مبتلا هستند و خودایمنی می تواند در هر دو بیماری نقش داشته باشد. با این حال، محققان هنوز در تلاش برای درک این رابطه هستند.

ویتیلیگو و بیماری تیروئید، علی رغم این ارتباط بالقوه، روش های مختلفی برای تشخیص و درمان دارند. همچنین توجه به این نکته مهم است که در حالی که ویتیلیگو خطرناک نیست، بیماری تیروئید در صورتی که فرد به دنبال درمان نباشد می تواند جدی شود.

کرم درمان پیسی و ویتیلیگو ویتلکسین ژیورل فرانسه
برخی از خواص کرم درمان پیسی و ویتیلیگو ویتلکسین ژیورل فرانسه:
– درمان لک های سفید، پیسی و ویتیلیگو
– درمان لک سفید بعد از لیزر
– درمان لک سفید بعد از سوختگی
– افزایش دهنده رنگدانه های پوست
– بهبود ملانین سازی پوست
– قابل استفاده برای صورت و بدن
– آنتی اکسیدان و مرطوب کننده پوست
– ساخت فرانسه
– ۳۰ میل
» برای مشاهده توضیحات کامل و خرید کرم ویتلکسین اینجا کلیک نمایید
ویتیلیگو,درمان قطعی ویتیلیگو,واکسن جدید برای ویتیلیگو,آمپول درمان ویتیلیگو,بیماری ویتیلیگو,کم کاری تیروئید,علائم کم کاری تیروئید,,پرکاری تیروئید,علائم تیروئید,درمان کم کاری تیروئید,عوارض کم کاری تیروئید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید