09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
چرا پوست من بدون آفتاب تیره می شود؟
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

چرا پوست من بدون آفتاب تیره می شود؟


چرا پوست من بدون آفتاب تیره می شود؟

اگر پوست شما بدون قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد تیره می شود، ممکن است از خود بپرسید چرا پوست من بدون آفتاب تیره می شود؟ ممکن است به نظر برسد که خورشید تنها دلیل تیره شدن پوست شما است. با این حال، این تنها علت نیست.

دلیل اصلی تیره شدن پوست بدون آفتاب، هیپرپیگمانتاسیون است. این وضعیتی است که در آن بدن ملانین بیشتری تولید می کند، رنگدانه ای که به پوست رنگ می دهد. فرد مبتلا به هایپرپیگمانتاسیون لکه ها و لکه های تیره را در قسمت های مختلف بدن خود می بیند.

چرا پوست من بدون آفتاب تیره می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا پوست بدون آفتاب تیره می شود. علت اصلی هایپرپیگمانتاسیون یا ریشه در عوامل بیولوژیکی دارد یا در انتخاب سبک زندگی خاصی که انجام می دهید.

هایپرپیگمانتاسیون می تواند توسط چیزهای زیادی فعال شود. برخی از دلایل اصلی هیپرپیگمانتاسیون به شرح زیر است:

اسکار آکنه

این یک چیز است که گاه به گاه آکنه داشته باشید، به خصوص در نوجوانی. اما زمانی که این وضعیت در بدترین حالت خود قرار می گیرد و عمیق ترین پوست را می شکافد، زخم آکنه رخ می دهد. و هنگامی که این کار را انجام دهد، اثری از خود به جای می گذارد که تغییر رنگ در سطح ایجاد می کند.

همانطور که توسط پزشکان توضیح داده شده است، اسکار آکنه زمانی اتفاق می افتد که مقدار زیادی کلاژن در اطراف محل زخم ایجاد شود. این حالت بیشتر در مواقعی دیده می شود که آکنه کیستیک ایجاد می شود و پوست اطراف آن ملتهب می شود.

به نوبه خود، افزایش تولید ملانین وجود دارد که پوست را بیشتر تیره می کند. بنابراین اگر پوست شما بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید تیره‌تر می‌شود، به خوبی می‌تواند جای زخم آکنه‌ای باشد که در پایان چرخه آکنه ایجاد شده است.

لکه های سنی

هنگامی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوست را تیره می کند، زمان زیادی است که به رنگ اولیه خود بازگردد. اما اگر میزان تماس از حد معقول فراتر رود، در آن زمان لکه های سنی ظاهر می شوند.

پوست پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تمایل به تولید ملانین بیشتری دارد تا از آن در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت کند. در نتیجه، تمام آن ملانین با هم جمع می‌شود و نقطه‌ای شبیه به خال مادرزادی باقی می‌گذارد.

لکه های پیری بدون آفتاب رشد می کنند. اگر در اوایل زندگی، حتی سال‌ها پیش، آسیب‌های ناشی از نور خورشید را پشت سر گذاشته‌اید، ممکن است پوست در اواخر زندگی، جایی که آسیب دیده است، بدون آفتاب تیره‌تر شود.

همانطور که از نام آن پیداست، لکه های سنی در بین افراد بالای ۴۰ سال شیوع بیشتری دارد. با این حال، افراد جوانی که اغلب دچار آفتاب سوختگی می‌شوند یا اغلب از تخت‌های برنزه استفاده می‌کنند نیز در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند.

عدم تعادل هورمونی

تیره شدن پوست یکی از بسیاری از محصولات جانبی تغییرات هورمونی است. هایپرپیگمانتاسیون، به ویژه در زنان در دوران بارداری اتفاق می افتد، جایی که لکه های بزرگ و تیره در شکم و صورت ظاهر می شود.

ملاسما زمانی است که پوست به دلیل تغییرات هورمونی تیره می شود، نه به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید. در حالی که در بین زنان شایع تر است، مواردی وجود دارد که مردان نیز این عارضه را تجربه می کنند. تغییرات هورمونی باعث افزایش تولید ملانین می شود که منجر به ایجاد این نقاط تیره ناخواسته می شود. به غیر از بارداری، زنانی که از قرص های ضد بارداری خوراکی استفاده می کنند ممکن است همین وضعیت را تجربه کنند. همین امر در مورد کسانی که شروع به احساس اثرات یائسگی می کنند نیز صدق می کند.
عصاره شیرین بیان به عنوان یکی از بهترین راه حل ها برای هایپرپیگمانتاسیون، به ویژه برای لکه های ناشی از افزایش سن در نظر گرفته می شود. سه جزء اصلی آن، یعنی گلیسیریزین، گلابرین، و لیکویریتین، شناخته شده است که اثرات مستقیمی بر روی پوست دارند.

لیکویرتین به طور خاص به پخش شدن ملانین انباشته شده کمک می کند، در حالی که گلابرین از تیره شدن پوست محافظت می کند

پیشگیری از هایپرپیگمانتاسیون همیشه بهتر از تلاش برای درمان دیرتر آن است، بنابراین به جای یافتن راه حل، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از تیرگی پوست جلوگیری کنید.

از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید .

به خصوص در طول تابستان در ساحل، وسوسه‌انگیز بودن در زیر آفتاب داغ و برنزه شدن طلایی زیبای بسیاری از مردم است. اما همانطور که قبلا ذکر شد، اگر در اوایل زندگی خود آسیب ناشی از نور خورشید را دریافت کنید، در اواخر زندگی، لکه های پوست شما می توانند بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید تیره تر شوند.

حمام آفتاب هر چند وقت یکبار قابل قبول است، اما در مواقعی که حضور در فضای باز ضروری است، همیشه پوشانده شود. استفاده از کلاه، برای مثال، می تواند بسیار مفید باشد.

و اگر می توانید، با ایستادن در سایه، از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت خودداری کنید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر نمی توانید زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید. کارشناسان توصیه می کنند برندی را تهیه کنید که دارای سطح SPF 30 یا بالاتر باشد.

به عنوان مثال، لوسیون های ضد آفتاب، اشعه ماوراء بنفش را از طریق اجزای خاصی که به عنوان یک فیلتر برای پوست عمل می کنند، مانند اکسید روی، منحرف می کنند. از سوی دیگر، کرم‌های ضدآفتاب، اشعه ماوراء بنفش را از طریق ماده شیمیایی اکتوکریلن کاهش می‌دهند.

متخصصان توصیه می کنند حدود نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده مجدد باید در صورت نیاز یا هر دو ساعت یکبار انجام شود.

از کندن جوش بپرهیزید

این می تواند وسوسه انگیز باشد که یک جوش یا جوش آزاردهنده را انتخاب کنید، به خصوص اگر رویداد مهمی در راه است. ممکن است یک راه حل موقتی باشد، اما مقابله با عواقب آن می تواند بسیار دشوارتر باشد.

برداشتن جوش فقط احتمال التهاب را افزایش می دهد که خطر ایجاد لکه های تیره را نیز افزایش می دهد. به طور کلی از این مشکل اجتناب کنید و آن را رها کنید.

نتیجه – چرا پوست من بدون آفتاب تیره می شود؟

بنابراین اگر هنوز از خود می‌پرسید چرا پوست من بدون آفتاب تیره‌تر می‌شود؟ اگر پوست شما بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید تیره‌تر می‌شود، احتمالاً با یک مورد هیپرپیگمانتاسیون مواجه هستید. این زمانی اتفاق می افتد که تعداد ملانین بدن به طور قابل توجهی افزایش می یابد و در یک منطقه خاص جمع می شود.

هیپرپیگمانتاسیون ممکن است در اثر تغییرات هورمونی ایجاد شود، به خصوص در میان زنانی که در دوران بارداری یا یائسگی هستند. اما علل دیگر عبارتند از: جای جوش و لکه های ناشی از افزایش سن، که محصول جانبی قرار گرفتن در معرض بیش از حد خورشید است.

در حالی که ممکن است گاهی اوقات مقابله با هایپرپیگمانتاسیون بسیار سخت باشد، یک نکته مثبت در مورد آن این است که با استفاده از روش‌های بدون عارضه بسیار قابل درمان است. بسیاری از این درمان‌ها و درمان‌ها را می‌توان در راحتی در خانه انجام داد.

عمل اصلی پیشگیری، انتخاب شیوه زندگی صحیح است. یکی از راه‌های کاهش احتمال هیپرپیگمانتاسیون، اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. راه دیگر این است که همیشه به برنامه های روزانه مراقبت از پوست خود توجه کنید.


برخی از خواص لوسیون ضدلک و روشن کننده فبریژن فرانسه

– درمان انواع لک های قهوه ایی ناشی از بارداری، جوش، آفتاب، افزایش سن، کک و مک و…
– روشن کننده قوی پوست های سبزه و گندمی
– روشن کننده تیرگی پوست صورت و بدن (ناحیه بیکینی، کشاله ران، زیربغل و… )
– درمان لک ناشی از لیزر، پلکسر، میکرو و سایر روش های تهاجمی
– بدون هیدروکینون
– بدون لایه برداری و بدون نازک کردن پوست
– کاملا گیاهی و بدون مواد شیمیایی
– حاوی ۱۰ عصاره برتر در درمان لک اعم از آلوئه باربادنسیس، پرس سرد هسته آلبالو،شیرین بیان، گل نسترن، پرس سرد هسته انگور، پرس سرد هسته زردآلو، اسطوخودوس، کندر، پرس سرد هسته انار، عصاره رزماری
– غنی از ویتامین C,E
برای دیدن متن کامل و خرید لوسیون ضد لک فبریژن اینجا را کلیک کنید

کرم ضد لک و روشن کننده آلفا آربوتین آکواریوس

برخی از خواص کرم ضد لک و روشن کننده آلفا آربوتین آکواریوس

– درمان لک و تیرگی پوست بدون بازگشت
– حاوی عصاره آلفا آربوتین، عصاره شیرین بیان و لاکتیک اسید
– یکدست شدن رنگ پوست صورت
– درمان انواع لک های قهوه ایی ناشی از بارداری، ملاسما، جای جوش، لک افزایش سن و…
– درمان لک ناشی از کارهای تهاجمی مثل لیزر، پلکسر، میکرو و…
– بدون بازگشت لک
– روشن کننده و آبرسان پوست
– مناسب انواع پوست بدون ایجاد جوش
– بدون حساسیت، بدون قرمزی، بدون پوست ریزی
– محصول فاقد هیدروکینون و فاقد کورتون
– حساس به نور نیست
– ۳۰ میل
– فرمولاسیون سوئیس
» برای خرید کرم ضد لک آلفا اربوتین آکواریوس اینجا کلیک نمایید
تیرگی پوست,رفع تیرگی پوست,علت تیرگی پوست صورت,رفع تیرگی پوست صورت,کرم رفع تیرگی پوست صورت,رفع تیرگی پوست دست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید