09308665973
15 سال هست با شماییم
  10 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه عید و سایر شرایط عالی در اینستاگرام تا 14 فروردین  
کرم درمان پینه
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

کرم درمان پینه


میخچه و پینه چیست؟

میخچه و پینه تجمع نواحی سخت و ضخیم پوست است. اگرچه این مناطق سفت شده پوست می توانند در هر نقطه از بدن شما ایجاد شوند ، اما معمولاً آنها را روی پاها ، دست ها یا انگشتان مشاهده خواهید کرد.

میخچه

میخچه ها کوچک و گرد هستند. به احتمال زیاد در قسمت بالای یا انگشتان انگشتان خود میخچه می بینید. میخچه انواع مختلفی دارد:

میخچه سخت: این مناطق کوچک و متراکم از پوست است که معمولاً در یک منطقه بزرگتر از پوست ضخیم شده قرار دارد. میخچه های سخت معمولاً در بالای انگشتان پا ایجاد می شوند – مناطقی که فشار استخوان بر روی پوست وجود دارد.
میخچه های نرم: این میخچه ها مایل به سفید / خاکستری هستند و دارای بافت نرم و لاستیکی هستند. میخچه های نرم بین انگشتان پا ظاهر می شوند.
میخچه بذر: این میخچه ها ریز هستند و معمولاً در قسمت پایین پا ایجاد می شوند.
میخچه ها ، به طور معمول کوچک و گرد ، در بالا (میخچه های سخت) ، کناره ها (میخچه های نرم) و پایین (میخچه های دانه ای) انگشتان پا و پای شما تشکیل می شوند.

میخچه ها ، به طور معمول کوچک و گرد ، در بالا (میخچه های سخت) ، کناره ها (میخچه های نرم) و پایین (میخچه های دانه ای) انگشتان پا و پای شما تشکیل می شوند.

پینه

پینه ها لکه های پوستی سفت و ضخیم هستند. در مقایسه با میخچه ، پینه بزرگتر است و شکلی نامنظم (پراکنده تر) دارد. به احتمال زیاد در قسمت پایینی پا در نواحی استخوانی که وزن شما را تحمل می کنند ، پینه می بینید – پاشنه پا ، انگشت شست ، توپ پا و در امتداد کنار پای خود. درجه ای از تشکیل پینه در پایین پای شما طبیعی است .

پینه نیز اغلب روی دست دیده می شود. به عنوان مثال ، پینه در جایی ایجاد می شود که اصطکاک یا مالش مکرر داشته باشد – مانند نوک انگشتان نوازندگان گیتار یا دستان ژیمناستیک ، وزنه برداران یا صنعتگران.

پینه در نواحی تحمل کننده وزن پایین پای شما ایجاد می شود.

پینه در نواحی تحمل کننده وزن پا ایجاد می شود.

میخچه و پینه چگونه شکل می گیرد؟

میخچه و پینه در اثر اصطکاک مکرر ، مالش یا تحریک و فشار بر روی پوست ایجاد می شود. میخچه و پینه به طور معمول در نواحی استخوانی یا برجسته پا ایجاد می شود. روی دستها ، آنها (به احتمال زیاد پینه) در مناطقی تشکیل می شوند که به طور مداوم روی پوست مالش داده می شود.

لایه های سفت شده پوست میخچه و پینه در حقیقت روش بدن شما برای محافظت از پوست زیرین از تحریک و فشار است.

چه کسانی بیشتر احتمال دارد به میخچه یا پینه مبتلا شوند؟

در صورت ابتلا به میخچه یا پینه بیشتر احتمال دارد:

شما قبلاً شرایط پزشکی دارید که ترازبندی طبیعی استخوانهای پای شما را تغییر می دهد. به عنوان مثال ، آرتروز در پاها ، بانوی ، خارهای استخوان یا چکش .
شما یک یا چند دلیل از ایجاد میخچه و پینه در این مقاله دارید.
بدون جوراب راه می روید.
کفشی را می پوشید که برای پای شما بسیار باریک باشد
شما سیگار می کشید.

آیا میخچه و پینه دردناک است؟

میخچه و پینه دردناک است یا ممکن است نباشد. بعضی از میخچه ها و پینه ها ممکن است در ابتدای امر دردناک نباشند اما با ضخیم شدن با گذشت زمان دردناک می شوند. نواحی برآمده از پوست – به ویژه ذرت – می توانند حساس و حساس به لمس یا فشار باشند. پینه نسبت به پوست طبیعی اطراف آن حساسیت کمتری به لمس دارد. بعضی اوقات ترک ها (به نام شکاف) در یک پینه ایجاد می شوند. شکاف می تواند دردناک باشد. اگر ذرت یا پینه داشته باشید که به آن آلوده شود ، احتمالاً احساس درد یا حداقل کمی ناراحتی خواهید کرد.

عارضه های داشتن میخچه و پینه چیست؟

میخچه ها و پینه های درمان نشده (یا ناموفق) تحت درمان قرار بگیرند ممکن است اندازه آنها بزرگتر شود تا جایی که در ابتدا علت رشد آنها را اصلاح کنید.

میخچه یا پینه می توانند آلوده شوند. این می تواند دردناک باشد و راه رفتن را دشوار کند. ممکن است به درمان پزشکی یا حتی جراحی نیاز داشته باشید.

بیشترین دلایل ایجاد میخچه و پینه چیست؟

میخچه ها و پینه ها دلایل زیادی دارند. این شامل:

کفش هایی که به درستی متناسب نیستند. این شایعترین علت ایجاد میخچه در بالای پا است. کفش های خیلی تنگ و یا مناطقی که به پوست شما می مالند باعث برش ، اصطکاک و فشار می شوند. زنانی که مرتباً از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند ، در هنگام راه رفتن ، از فشار رو به پایین این ناحیه ، روی پاهای آنها پینه ایجاد می کنند.
ایستادن ، راه رفتن یا دویدن به مدت طولانی.
سرگرمی های بدنی ، فعالیت های ورزشی یا کار / کار که به پاهای شما فشار وارد می کند.
پابرهنه رفتن.
نپوشیدن جوراب با کفش.
داشتن جوراب و یا بند کفش که در حالی که کفش دارید زیر پایتان بلغزد و جمع شود.
راه رفتن با حالت نامناسب – خیلی زیاد روی لبه داخلی یا خارجی پای خود راه بروید.
سرگرمی های جسمی ، فعالیت های ورزشی یا کار / زایمان که باعث اصطکاک مکرر در ناحیه ای از پوست دست ها یا انگشتان می شود.
بدشکلی های سازه ای پا یا بیومکانیک تغییر یافته (چکش ، نخی خیاطی ، تغییر شکل از بدو تولد).
به احتمال زیاد علائم میخچه و پینه چیست؟
علائم رایج عبارتند از:

مناطق سفت شده پوست که در آنجا اصطکاک یا فشار مکرر بر روی پوست وجود دارد (میخچه و پینه).
برآمدگی کوچک ، گرد و برجسته از پوست سفت شده که توسط پوستی تحریک شده احاطه شده است (بیشتر احتمال دارد ذرت باشد).
تکه های ضخیم ، سخت شده ، بزرگتر و به طور معمول مسطح تر پوست (که احتمال دارد پینه باشد).
حساسیت کمتر نسبت به لمس نسبت به پوست اطراف (بیشتر احتمال دارد که پینه باشد).
ناحیه برجسته برجستگی ممکن است دردناک باشد یا باعث ناراحتی شود (بیشتر احتمال دارد ذرت باشد).
درد ، قرمزی ، تاول.

میخچه و پینه چگونه درمان می شود؟

درمان به علائم شما و علت ایجاد ذرت یا پینه بستگی دارد. برای ذرت یا کالوس معمولی ، از بین بردن تجمع پوست یک درمان موثر است. این مراحل را دنبال کنید:

منطقه را با ذرت یا پینه خیس کنید (بیایید از پای خود به عنوان مثال استفاده کنیم) تا زمانی که پوست نرم شود – معمولاً ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید.
تخته سنگ یا سنگ سنباده را خیس کنید.
در حالی که پوست پای شما هنوز نرم است ، به آرامی سنگ پوکه یا تخته سنگ زمرد را از طریق ذرت یا پینه حرکت دهید تا بافت مرده از بین برود. به پایین آوردن ذرت یا پینه ادامه دهید ، سنگ یا تخته را در یک جهت حرکت دهید. مراقب باش. پوست را زیاد از بین نبرید. این می تواند منجر به خونریزی و عفونت شود.
هر روز یک کرم یا لوسیون مرطوب کننده به ذرت یا پینه و پوست مرده اطراف آن بمالید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اوره ، اسید سالیسیلیک یا لاکتات آمونیوم باشند. این مواد به مرور زمان پوست را نرم می کنند.

سایر نکات مراقبت عبارتند از:

ذرت یا پینه خود را با پدهای چسبی به سبک دونات محاصره کنید یا پد دونات خود را از پوست خال درست کنید. (ذرت باید در ناحیه سوراخ وسط دونات باشد.) ماده خال پوستی و سایر محصولات ذرت و پینه را می توانید در داروخانه محلی خود خریداری کنید. پر کردن به محافظت از ذرت یا پینه در برابر تحریک و تسکین درد و فشار کمک می کند.
کفش هایی با اندازه و شکل مناسب بپوشید. کفش هایی با عرض و ارتفاع بیشتر در ناحیه پنجه بپوشید. در پایان روز که پاهای شما کمی متورم است ، کفش بخرید.
ناخن های پا را مرتب نگه دارید. ناخن های پا بلند می توانند باعث شوند انگشتان پا به بالای کفش شما فشار بیاورند و باعث اصطکاک و افزایش فشار شوند. ناخن های پا را به طور مستقیم برش دهید. گوشه ها را گرد نکنید.
اگر میخچه یا پینه شما دردناک است ، هر بار بیش از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از یک بسته سرد استفاده کنید تا درد و تورم را کاهش دهد.
هرگز سعی نکنید با یک جسم تیز ، میخچه ها یا پینه ها را ببرید ، تراشید یا از بین ببرید.
اگر دیابتی هستید ، گردش خون خوبی ندارید ، مستعد ابتلا به عفونت هستید یا پوستی ظریف دارید ، سعی در درمان میخچه یا پینه نکنید. به دکتر خود مراجعه کنید

آیا می توان از میخچه و پینه جلوگیری کرد؟

تا زمانی که مشکلی ایجاد نشود ، قسمتهایی از بدن اغلب نادیده گرفته می شوند. با کمی توجه و مراقبت می توان از بیشتر موارد میخچه یا پینه جلوگیری کرد. مواردی که باید به خاطر داشته باشید عبارتند از:

کفشی راحت و مناسب بپوشید. کفش ها باید از پاهای شما پشتیبانی کنند ، کوسن خوبی داشته و کفی های ضربه گیر داشته باشند. ناحیه انگشتان کفش باید از طول و عرض کافی برخوردار باشد ، بنابراین انگشتان پا به کفش یا انگشتان دیگر نمی مالند. این به معنای پرهیز از کفش های پاشنه بلند با انگشت باریک است که انگشتان را به جلو سوق می دهد و باعث می شود تا روی کفش یا یکدیگر بمالند. از کفش های کف سخت یا کف چرمی خودداری کنید ، مگر اینکه کف بالشتک کافی داشته باشد (یا شما بالشتک اضافه می کنید) تا بتواند پاهای شما را بالش کند.
با کفش های خود جوراب بپوشید. اطمینان حاصل کنید که جوراب ها به اندازه کافی صاف هستند و زیر پاهای شما جمع نمی شوند.
از کفی های بالشتی یا بالشتک استفاده کنید. اگر در گذشته میخچه یا پینه داشته اید ، ممکن است بخواهید در مورد کفی های سفارشی از پزشک خود سال کنید. این درج ها می توانند نیروهای تحمل کننده وزن در پایین پای شما را از بین ببرند تا از تشکیل پینه جلوگیری کند. از پشم بره (نه پنبه) بین انگشتان پا برای رفع اصطکاک و نرم شدن میخچه استفاده کنید.
هنگام کار دستی یا کار با مواد سنگین یا خشن که می تواند به پوست دست یا انگشتان شما آسیب برساند ، از دستکش استفاده کنید.
پاهای خود را روزانه بازرسی کنید و آنها را تمیز نگه دارید. پاها را در آب گرم و صابون بشویید ، خشک کنید و از کرم مرطوب کننده پا استفاده کنید. این به لطافت و لطافت پوست شما کمک می کند.
ناخن های پا را مرتب نگه دارید.
پابرهنه راه نروید.
اگر پا عرق کرده اید ، روزانه یک پودر پا بمالید تا خشک شود.

آیا بعد از التیام ذرت و پینه ، دوباره برمی گردند؟

از آنجا که میخچه و پینه در اثر اصطکاک ، تحریک یا فشار بر روی پوست ایجاد می شود ، در صورت مشخص نشدن علت می تواند در هر زمان بازگردد. به عبارت دیگر ، اگر کفشهای ناسازگار دلیل این امر باشد و همچنان از پوشیدن همین کفش ها استفاده کنید ، احتمالاً میخچه و پینه برمی گردند.

برای درمان پینه و خرید اینجا را کلیک کنید .
پینه پا درمان,پینه پا چیست,پينه پا,پینه پا چگونه درمان میشود,پینه پا و درمان آن,پینه پا و درمان

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید