09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان خانگی تیرگی ارنج زانو
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان خانگی تیرگی ارنج زانو


آرنج های تیره هنگامی اتفاق می افتند که آرنج های شما پوست تیره تری نسبت به بقیه بازو جمع می کند. این می تواند ناشی از:

– تجمع سلول های مرده پوست
– هیپرپیگمانتاسیون قرار گرفتن در معرض نور خورشید افزایش
– قرص های ضد بارداری
– ملاسما (لکه های تیره) از بارداری اخیر
– کک و لکه های سنی
– شرایط خاص پوستی مانند پسوریازیس و اگزما
– التهاب از آسیب قبلی
در حالی که چنین دلایلی می تواند بر روی بخشی از پوست شما تأثیر بگذارد ، به دلیل عدم توجه و مراقبت در مقایسه با سایر قسمت های برجسته بدن مانند صورت ، احتمالاً آرنج شما آسیب پذیرتر است.

افرادی که رنگ پوستشان به طور طبیعی تیره تر است، در معرض خطر بیشتری برای آرنج های تیره قرار دارند. علیرغم علل و عوامل بیشماری برای تیرگی آرنج ها، مراحلی وجود دارد که می توانید در خانه برای به حداقل رساندن اثرات استفاده کنید.

داروهای خانگی برای روشن شدن آرنج

داروهای خانگی برای روشن کردن آرنج های تیره مطلوب ترین هستند. برای یک، آنها نسبتاً ارزان هستند. آنها همچنین مانند داروهای دارویی عوارض جانبی ایجاد نمی کنند. یک یا چند روش زیر را امتحان کنید:

آلوئه ورا

یکی مطالعه سال ۲۰۱۲ پیشنهاد کرد که آلوئه ورا می تواند پوست را ملایم کند. این امر به دلیل فرآیندی به نام تحریک گیرنده آلفا آدرنرژیک است که هنگام اعمال محصول روی پوست شما اتفاق می افتد.

جوش شیرین

جوش شیرین هم خاصیت لکه‌زنی و هم خاصیت روشنایی پوست دارد که ممکن است به درمان تیرگی آرنجها کمک کند. با اضافه کردن یک قاشق چایخوری به یکباره به یک کاسه آب شروع کنید. تا زمانی که مقدار مطلوب محصول را نداشته باشید ، خوب اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس مستقیماً روی آرنج خود بمالید. محلول را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی آن بگذارید و سپس بشویید. هفته ای دو بار تکرار کنید. اما از مصرف جوش شیرین روی صورت خودداری کنید.

میوه های خانواده مرکبات

مکمل های خوراکی حاوی عصاره میوه مرکبات به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب در روشن شدن لکه های تیره پوست بسیار مفید است. با این حال، شما به طور بالقوه می توانید با استفاده از لیمو یا سایر مرکبات از آشپزخانه خود بدون نیاز به استفاده از مکمل ها، برخی از مزایای آن را به دست آورید.
به سادگی آب میوه های مرکبات را درون یک فنجان فشار دهید. سپس از یک توپ نخی یا پارچه استفاده کنید تا آب را مستقیماً روی آرنج خود بمالید. ممکن است روزانه این روند را تکرار کنید.

جو دوسر و ماست

بلغور جو دوسر و ماست هر دو خاصیت تسکین دهنده دارند که می توانند رطوبت اضافی به پوست خشک اضافه کنند. مانند جوش شیرین، این دو ماده به عنوان ماسک بهتر عمل می کنند. قسمت های مساوی جو دوسر و ماست را با هم مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند، سپس روی آرنج خود بمالید. حداکثر تا ۲۰ دقیقه بگذارید بماند.

زردچوبه

این ماده از یک گیاه ریشه هندی درست می شود که مانند زنجبیل است. پودر زردچوبه هنگام استفاده به عنوان خمیر ممکن است به انواع شرایط پوستی کمک کند. پودر را با آب مخلوط کرده و مستقیماً روی آرنج بمالید. حداکثر ۱۰ دقیقه بگذارید و سپس بشویید.

مراقبت طولانی مدت از پوست

گذشته از درمان های خانگی برای روشن تر کردن رنگ آرنج های تیره ، باید همیشه مراقب سلامتی پوستتان باشید. در زیر این روش ها توصیه میشود

پاک و مرطوب کنید

وقت بگذارید تا مطمئن شوید که در هنگام حمام، آرنج خود را شستشو می دهید و همیشه از مرطوب کننده می زنید. همچنین می توانید یک ماده مرطوب کننده ضخیم تر را در بالای لوسیون بدن روزانه خود، مانند روغن نارگیل یا آلوئه ورا قرار دهید. به گفته آکادمی پوست آمریکا ، محصولاتی که حاوی سویا ، لیگنین ، اسید اللاژیک و ویتامین B-3 هستند نیز می توانند پوست را سبک کنند .

آرنج ها را لایه برداری کنید

علاوه بر مرطوب کردن آرنج برای نرمی، باید برای رهایی از سلولهای مرده پوست و جلوگیری از تجمع آنها قدم هایی بردارید. شما می توانید این کار را با هفته ای یک یا دو بار لایه برداری انجام دهید. برای شدت بیشتر ممکن است از یک شستشوی بدن و یا یک اسکراب شکر استفاده کنید. حتماً محصول را روی حرکات صاف و دایره ای روی آرنج خود مالش دهید. همچنین، خیلی سخت نکشید – این فقط باعث تحریک پوست اطراف آرنج شما می شود و هرگونه نواقص درک شده را برجسته تر می کند.

از ضد آفتاب استفاده کنید

همچنین باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر بازوهای شما در معرض آفتاب است ، حتما ۱۵ دقیقه قبل از ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید . آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه یک محصول با SPF حداقل ۳۰ استفاده شود.

در استفاده از محصول روی آرنج خود دقت ویژه ای کنید. از آنجا که کشش طبیعی در این قسمت از بازو از خم شدن آرنج شما وجود دارد ، به احتمال زیاد نیاز دارید که اغلب از ضد آفتاب خود استفاده کنید.

برای مشاهده محصولات روشن کننده پوست بدن اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید