09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
علت خارش سر و بدن
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

علت خارش سر و بدن


علت زخم های رو سر

زخم های روی سر یا پوست سر شما ممکن است صدمه ببیند و ممکن است شرم آور باشد. تا زمانی که در گرفتن سلفی های پشت سر مهارت نداشته باشید ، دیدن آنها نیز دشوار است.
درماتیت در پوست سرچه عواملی باعث ایجاد این توده ها و برجستگی هایی می شود که می تواند مواردی مانند مسواک زدن را دردناک کند؟ این می تواند از عفونت های جزئی محلی تا علائم یک بیماری باشد که می تواند کل بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال ، بیشتر زخم های پوست سر جدی نیستند. اگر فکر شما را اذیت می کند ، فکر خوبی است. این به ویژه اگر:

زخم های سر شما بیش از چند روز طول می کشد یا بهبود نمی یابد.
شما زخم های زیادی دارید یا اینکه مدام برمی گردند.
شما متوجه تغییراتی در شکل ، اندازه یا رنگ برآمدگی ها یا توده های پوست سر خود شده اید.

درماتیت تماسی وقتی اتفاق می افتد که پوست شما به چیزی که لمس می کند واکنش بد نشان دهد. ممکن است آن را از طریق شامپوها یا سایر محصولات مو روی پوست سر خود بگیرید. یا می توانید آن را از طریق مسواک زدن برگ بلوط سمی دریافت کنید. باعث ایجاد لکه های پوستی قرمز ، خارش دار و پوسته پوسته می شود. هنگامی که شدید باشد ، می تواند منجر به ایجاد زخم های پوسته ای و خروجی شود.
اگر از چیزی که باعث ایجاد بثورات می شود دوری کنید ، باید در عرض ۲ تا ۴ هفته از بین برود. بنابراین اگر علائم دقیقاً پس از امتحان یک محصول جدید برای مو شروع شد ، به مارک دیگری بروید تا ببینید آیا این کمک می کند یا نه. دکتر شما همچنین می تواند آزمایشات پوستی را برای کمک به کشف علت ایجاد مشکل انجام دهد.

کیست

این توده های صاف و محکم می توانند در فولیکول های مو ایجاد شوند. فولیکول ها هر مو را به پوست سر شما لنگر می اندازند. کیست ها به آرامی رشد می کنند و معمولاً صدمه ای نمی بینند ، اما گاهی اوقات ممکن است متورم و دردناک شوند و ممکن است مایعی غلیظ با بوی بد ترشح کنند.

کیست ها بی خطر هستند و معمولاً خود به خود از بین می روند. اما اگر کیست روی پوست سر شما را آزار داد ، به پزشک مراجعه کنید. آنها ممکن است بتوانند آن را با استفاده از عکسهای استروئیدی برای کاهش التهاب ، تخلیه یا از بین بردن آن درمان کنند.

فولیکولیت

اگر باکتری ، ویروس یا قارچ به فولیکول مو وارد شود ، می توانید به این نوع عفونت مبتلا شوید. ممکن است مانند یک جوش ، یک برجستگی قرمز دردناک با سر سفید یا بدون آن به نظر برسد. این زخم ها نیز می توانند پوسته پوسته و پوسته پوسته شوند.
به طور معمول زخم بدون درمان از بین می رود. اما ناحیه را تمیز نگه دارید و از یک کمپرس گرم برای احساس بهتر استفاده کنید.
شپش

این اشکالات ریز معمولاً خود باعث ایجاد زخم در سر نمی شوند. اما می توانند پوست شما را بسیار خارش دار کنند. و خراشیدن می تواند منجر به زخم های دردناک و حتی آلوده شود. اگر شپش دارید ، می توانید تخمهای آنها (تقریباً به اندازه سر سوزن) را که محکم به ساقه های مو متصل شده اند ، مشاهده کنید. همچنین ممکن است اشکال را ببینید که تقریباً به اندازه یک دانه کنجد است.

کرم حلقوی پوست سر

Ringworm یک کرم واقعی نیست. این یک عفونت شایع است که توسط قارچ ایجاد می شود. Ringworm بسته به جایی که در بدن شما است ، با نام های مختلفی انجام می شود. به عنوان خارش جک و پای ورزشکار شناخته می شود . هنگامی که روی سر شما باشد ، به آن کچلی مینامیم. باعث ایجاد لکه های خارش پوست و ریزش مو می شود که ممکن است با گذشت زمان بدتر شود. همچنین ممکن است یک زخم دردناک و پر از چرک به نام کرئون روی سر شما ایجاد شود.
کرم حلقوی پوست سر بیشتر در کودکان دیده می شود. اما همچنین می تواند بزرگسالان را تحت تأثیر قرار دهد. بهترین درمان معمولاً داروهای تجویزی است که از راه دهان مصرف می کنید. کرم ها و پودرهای کرم حلقوی تمایل به کار بر روی پوست سر ندارند.

پسوریازیس پوست سر

این شرایط می تواند باعث ایجاد لکه های پوستی قرمز و پوسته پوسته شود. از آنجا که اغلب خارش دارد ، خراشیدن می تواند باعث خونریزی و خاراندن شود. پسوریازیس کل بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین احتمالاً در مناطقی غیر از پوست سر مانند آرنج و زانو نیز دیده می شود.

درماتیت سبورئیک

احتمالاً شما در مورد خفیف ترین نوع این نوع اگزما – شوره سر نیز می دانید . اما همچنین می تواند باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته و خارش دار روی پوست شما شود که می تواند آبریزش کرده و پوسته پوسته شود. علائم رفت و آمد دارند و ممکن است در زمستان نیز بدتر شوند.

برای درمان خارش سر و خرید اینجا را کلیک کنید .
خارش سر و ریزش مو,خارش سر و بدن,خارش سر در بارداری,خارش سر نوزاد

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید