09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
چگونه جای اسکار را از بین ببریم
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

چگونه جای اسکار را از بین ببریم


اسکار هیپرتروفیک

اسکار هیپرتروفیک یک اسکار ضخیم برجسته است که پاسخی غیر طبیعی به بهبود زخم است. آنها بیشتر در نواحی سفت پوست به دنبال ضربه پوستی، سوختگی یا برش های جراحی ایجاد می شوند. درمان ها شامل دارو، انجماد، تزریق، لیزر و جراحی است.

اسکار هیپرتروفیک چیست؟

اسکار هیپرتروفیک یک اسکار ضخیم برجسته است. این یک پاسخ غیر طبیعی به ترمیم زخم است که در آن بافت همبند اضافی در ناحیه زخم اصلی تشکیل می شود. نتیجه یک اسکار برجسته است.

به طور معمول، یک زخم کوچک در لایه بالایی پوست شما به خوبی بهبود می یابد. با بهبود زخم، پوست جدید تشکیل می شود. با زخم های عمیق تر (در لایه درم و پایین)، بدن شما با ساخت کلاژن برای ترمیم زخم پاسخ می دهد. کلاژن از بقیه پوست شما ضخیم تر است. این بافت ضخیم تر و انعطاف پذیر کمتر تبدیل به اسکار می شود. بیشتر اسکارها صاف هستند. با این حال، گاهی اوقات بدن شما کلاژن اضافی تولید می کند که منجر به ایجاد اسکار برجسته می شود. این نوع اسکار برجسته می تواند یک اسکار هیپرتروفیک یا یک کلوئید باشد.

تفاوت بین اسکار هیپرتروفیک و اسکار کلوئید چیست؟

تفاوت اساسی قابل مشاهده بین اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئید، میزان گسترش اسکار در اطراف زخم اصلی است. در اسکارهای هیپرتروفیک، بافت همبند اضافی که در زخم اصلی تشکیل می‌شود، در آن ناحیه باقی می‌ماند. با اسکارهای کلوئیدی، بافت همبند اضافی که تشکیل می شود فراتر از ناحیه زخم اصلی گسترش می یابد. این و سایر تفاوت های بین این دو اسکار برجسته در جدول نشان داده شده است.

اسکارهای هیپرتروفیک معمولا در کجا ایجاد می شود؟

اسکارهای هیپرتروفیک بیشتر در نواحی از بدن که پوست شما کشیده است، مانند کمر، سینه، شانه ها و بازوها، آرنج و سایر مفاصل شایع است. با این حال، اسکارهای هیپرتروفیک می تواند در هر جایی از پوست شما که آسیب یا زخم پوستی داشته اید، ایجاد شود.

بافت اسکار می تواند از آسیب پوست یا زخم های ناشی از ضربه تصادفی، التهاب، سوختگی و برش های جراحی ایجاد شود. انواع دیگری از اسکارهای پوستی وجود دارد که هر کدام ظاهر، علل و درمان خاص خود را دارند.

آیا عوامل خطری وجود دارد که احتمال ایجاد اسکار هیپرتروفیک را افزایش دهد؟

عواملی که خطر ایجاد اسکار هیپرتروفیک را افزایش می دهند عبارتند از:

زخم های سوختگی به خصوص سوختگی های درجه دو و سه.
التهاب سیستمیک (کل بدن).
بهبود ضعیف زخم به دلیل عفونت.
ژنتیک اسکارهای برجسته، به ویژه کلوئیدها، در خانواده‌های خاصی دیده می‌شوند.

آیا اسکار هیپرتروفیک خطرناک است؟

نه، آنها خطرناک یا تهدید کننده زندگی نیستند. آنها عمدتاً یک مسئله آرایشی (ظاهر فیزیکی) هستند. با این حال، اسکارهای هیپرتروفیک می تواند باعث درد یا خارش شود. همچنین، اگر روی یک مفصل تشکیل شوند، می توانند حرکت شما را محدود کنند، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را درمان کنید.

علت اسکارهای هیپرتروفیک چیست؟

زخم ها از سه مرحله بهبود می یابند – التهاب، تکثیر و بازسازی. بافت اسکار در مرحله بازسازی شکل می گیرد. انواع خاصی از سلول ها مانند فیبروبلاست ها و میوفیبروبلاست ها و مولکول های سیگنال دهنده خاص مانند فاکتور رشد تبدیل کننده بتا و فاکتور نکروز تومور همگی در بهبود زخم و ایجاد بافت جدید نقش دارند. هم در اسکارهای هیپرتروفیک و هم در اسکارهای کلوئیدی، این پاسخ ترمیم از بین می رود. اگرچه دلیل آن به طور کامل شناخته نشده است، اما نتیجه تولید غیر طبیعی کلاژن اضافی و کاهش الاستین است که منجر به این اسکارهای ضخیم و برآمده نامطلوب می شود.

علائم و نشانه های اسکار هیپرتروفیک چیست؟

علائم و نشانه های اسکار هیپرتروفیک به راحتی قابل تشخیص است. آنها عبارتند از:

بافت برآمده سفت یا ضخیم روی محل زخم شما.
رنگ پوست صورتی تا قرمز تا بنفش روی محل زخم شما.
اسکار بیشتر در قسمت بالای تنه بدن شما – پشت، سینه، شانه ها، بازوها – و پوستی که مفاصل شما را می پوشاند ظاهر می شود.
اسکار یک تا دو ماه پس از آسیب ایجاد می شود.
اسکار ممکن است باعث تحریک، خارش، حساسیت و/یا درد شود.
جای زخم روی پوست روی مفصل ممکن است حرکت طبیعی مفصل شما را محدود کند.
تشخیص و آزمایشات
اسکار هایپرتروفیک چگونه تشخیص داده می شود؟
ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند با بررسی محل اسکار، اسکار هیپرتروفیک را تشخیص دهد. در صورت ادامه بدتر شدن یا تغییر اسکار، ممکن است بیوپسی تجویز شود.

اسکار هایپرتروفیک چگونه درمان می شود؟

اهداف درمان اسکار هیپرتروفیک صاف کردن، نرم کردن، کاهش اندازه، روشن کردن رنگ و کاهش هر گونه درد و خارش موجود اسکار شما است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما – معمولا یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک – ممکن است چند ماه یا حتی تا یک سال قبل از درمان اسکار شما صبر کند. این به جای زخم زمان کافی برای بهبودی کامل و احتمالاً کاهش اندازه و صاف شدن خود به خود می دهد.

رایج ترین گزینه های درمانی برای اسکار هایپرتروفیک عبارتند از:

تزریق کورتیکواستروئید: این یک درمان اصلی برای اسکارهای هیپرتروفیک است. تزریق در بافت اسکار انجام می شود. آنها بافت اسکار را صاف و نرم می کنند و درد و خارش را کاهش می دهند. ممکن است به چندین واکسن نیاز باشد که هر کدام با فاصله چند هفته انجام می شود.

لیزر درمانی: لیزرهای Nd:YAG با پالس بلند یا لیزرهای رنگی پالسی لیزرهایی هستند که معمولاً برای درمان اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئید استفاده می شوند. لیزرها اغلب رگ های خونی موجود در اسکار را هدف قرار می دهند که می تواند این رگ های خونی را از بین ببرد و از رشد اسکار جلوگیری کند. آنها همچنین می توانند رنگ قرمز یا صورتی که اغلب در جای زخم دیده می شود را روشن کنند و درد، خارش و سختی را کاهش دهند. ممکن است از لیزر تکه تکه شده برای ایجاد سوراخ های میکروسکوپی روی اسکار استفاده شود تا آن را نرم کند و به آن بگوید که بازسازی شود. این به ویژه برای اسکارهایی که ممکن است دامنه حرکت روی مفاصل را محدود کنند یا به روش‌های دیگر به طور کامل پاسخ ندهند، خوب است.
تزریق بلئومایسین یا ۵-FU (فلوئورواوراسیل): هر یک از این گزینه‌های دارویی مستقیماً به بافت اسکار تزریق می‌شوند. این دارو با آسیب رساندن به سلول هایی که بیش از حد رشد کرده اند، جای زخم را صاف می کند و خارش و درد را کاهش می دهد. این تزریق ها معمولاً با لیزر درمانی یا تزریق کورتیکواستروئید برای کاهش عوارض جانبی دارو ترکیب می شوند.

کرایوتراپی: کرایوتراپی از سرمای شدید (نیتروژن مایع) برای منجمد کردن و تخریب آهسته بافت اسکار استفاده می کند که به صاف شدن بافت برجسته کمک می کند. این درمان ممکن است با سایر گزینه های درمانی تزریقی ترکیب شود تا جای زخم را کاهش دهد.

جراحی: گاهی اوقات جراحی برای بریدن اسکار یا تغییر جهت خطوط کشش روی اسکار انجام می شود. معمولاً زمانی که سایر گزینه های درمانی شکست خورده اند، جراحی در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که خود جراحی می تواند منجر به زخم شود. برای بهبود نتایج، جراحی ممکن است با درمان های دیگر ترکیب شود.

آیا اسکارهای هیپرتروفیک ناشی از سوختگی مانند سایر آسیب های پوستی درمان می شود؟

درمان اسکارهای هیپرتروفیک ناشی از زخم های سوختگی دشوارتر است. زخم های سوختگی سطحی معمولاً بدون ایجاد اسکار هیپرتروفیک بهبود می یابند. درمان زخم های سوختگی عمیق سخت تر است. بسیاری از جراحان پوست و پلاستیک این موارد را با برداشتن ناحیه سوخته و سپس استفاده از پیوند پوست درمان می کنند.

لیزر درمانی نیز اغلب برای درمان اسکارهای هیپرتروفیک ناشی از سوختگی استفاده می شود. لیزر درمانی می تواند رنگ اسکار، ارتفاع اسکار را بهبود بخشد، تنش پوست روی اسکار را کاهش دهد و درد و خارش را بهبود بخشد. شما همچنین باید توصیه های ارائه دهنده خود را در مورد تغذیه مناسب و ویتامین ها برای بهبود بهبود اسکار هیپرتروفیک دنبال کنید.

برخی از نکات کلی خودمراقبتی برای بهبود مناسب زخم عبارتند از:

زخم خود را تمیز نگه دارید.

زخم خود را با آب و صابون بشویید. هرگز از پراکسید هیدروژن استفاده نکنید. این ماده شیمیایی می تواند بیشتر به پوست شما آسیب برساند.
زخم خود را هنگام بهبودی مرطوب نگه دارید. ژله نفتی یا پماد مشابه را بمالید. اگر زخم ها بزرگ هستند، گاهی اوقات ممکن است از یک پانسمان مخصوص مانند Duoderm® برای پوشاندن زخم استفاده شود. دستورالعمل استفاده از این محصول را دنبال کنید.
بانداژ خود را روزانه یا بیشتر طبق دستور پزشک تعویض کنید. از باندهای غیرچسب و نوار کاغذی برای چسباندن به پوست خود استفاده کنید.
اگر در مورد مراقبت یا بهبود زخم سؤالی دارید، همیشه با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.
پس از بهبود زخم، همیشه از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع (UVA و UVB) با SPF حداقل ۳۰ روی پوست خود استفاده کنید.

یکی از بهترین روش های درمانی دیگر استفاده از اسکار ژان داوز بزک هست .کرم ترمیم کننده ضد اسکار ژان داوز سیکالو CiCALO JEAN DAVEZE فرانسه جهت درمان اسکارهای کلوئید، هایپرتروفیک، اسکارهای ناشی از برش با تیغ، عمل های جراحی، تروماتیک، سوختگی ها ، اسکار جوشهای پوستی بسیار موثر می باشد. کرم ترمیم کننده اسکار ژان داوز حاوی روغن های گیاهی، کوآنزیم ۱۰ و پتیدهای اختصاصی شرکت داوز هست که باعث درمان انواع اسکارها می شود.

اسکار ژان داوز

برخی از خواص کرم ترمیم کننده اسکار ژان داوز فرانسه:
– درمان انواع اسکارهای کلوئیدی کهنه و جدید
– درمان برامدگی جای برش تیغ
– درمان جای سوختگی
– درمان اسکارهای جای جوش
– درمان گودی ابله مرغان و جوش و…
– درمان جای عمل جراحی
– جای عمل بعد از عمل زیبایی بینی
– ترمیم کننده قوی بعد از لیزر، میکرو، پلکسر و…
– رفع عوارض(لک، تیرگی، سوختگی) روش های تهاجمی مانند لیزر، میکرو، پلکسر
– درمان اسکین تگ یا منگوله پوستی
– برترین کرم ضد اسکار اروپا با سابقه بیش از ۷۰ سال

برای دیدن متن کامل و خرید اینجا را کلیک کنید .

اسکار هیپرتروفیک و کلوئید,لیزر اسکار هیپرتروفیک,درمان خانگی اسکار هیپرتروفیک,درمان اسکار هیپرتروفیک با لیزر,تفاوت اسکار هیپرتروفیک و کلوئید,درمان اسکار هیپرتروفیک,اسکار هیپرتروفیک زخم,اسکار هیپرتروفیک سوختگی,عکس اسکار هیپرتروفیک,اسکار هیپرتروفیک یا کلوئید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید