09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
بهترین درمان برای جای زخم روی صورت
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

بهترین درمان برای جای زخم روی صورت


جای زخم

جای زخم به عنوان بخشی از روند بهبودی بدن ایجاد می شود. بدن شما بافتی می سازد تا پوست آسیب دیده را ترمیم کند و شکاف های ناشی از آسیب را ببندد. اسکارها در هر شکل و اندازه ای وجود دارند. آنها می توانند ناشی از تصادفات، سوختگی، جراحی، آکنه و بیماری باشند. با گذشت زمان، بیشتر جای زخم ها محو می شوند. چندین روش درمانی می توانند جای زخم را کمتر نمایان کنند.

جای زخم چیست؟

اسکارها به عنوان بخشی از فرآیند بهبود پس از بریدگی یا آسیب دیدگی پوست ایجاد می شوند. پوست با رشد بافت جدید خود را ترمیم می کند تا زخم را به هم نزدیک کند و شکاف های ناشی از آسیب را پر کند. بافت اسکار عمدتا از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است.

اسکارها در هر شکل و اندازه ایجاد می شوند. برخی از اسکارها بزرگ و دردناک هستند، در حالی که برخی به سختی قابل مشاهده هستند. افرادی که پوست تیره دارند (به ویژه افرادی با میراث آفریقایی، آسیایی یا اسپانیایی)، و همچنین افراد مو قرمز، بیشتر در معرض اسکارهای کلوئیدی هستند. کلوئیدها اسکارهای برجسته ای هستند که رشد کرده و فراتر از ناحیه آسیب دیده گسترش می یابند. بسته به اندازه، نوع و محل آنها، اسکارهای شما ممکن است ناخوشایند به نظر برسند و حتی ممکن است حرکت را دشوار کنند.

همه اسکارها نیاز به درمان ندارند و بسیاری از آنها به مرور زمان از بین می روند. اگر جای زخم شما را آزار می دهد یا باعث درد می شود، درمان ها می توانند کمک کننده باشند.

اسکارها چقدر شایع هستند؟

تقریباً همه افراد دچار نوعی اسکار می شوند، چه در اثر تصادف، یک عمل جراحی، آکنه یا بیماری مانند آبله مرغان (واریسلا). جای زخم بر افراد در هر سن و جنس تأثیر می گذارد.

علائم اسکار چیست؟

زمانی که اسکار برای اولین بار روی پوست روشن‌تر ایجاد می‌شود، معمولاً صورتی یا قرمز است. با گذشت زمان، رنگ صورتی محو می‌شود و جای زخم کمی تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوست می‌شود. در افرادی که پوست تیره دارند، اسکارها اغلب به صورت لکه های تیره ظاهر می شوند. گاهی اوقات زخم ها خارش دارند و ممکن است دردناک یا حساس باشند.

ظاهر یک اسکار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

آسیب یا رویدادی که باعث ایجاد اسکار شده است، مانند جراحی، سوختگی یا آکنه شدید .
اندازه، شدت و محل زخم.
درمانی که برای زخم دریافت کرده اید، مانند بخیه یا بانداژ.
سن، ژن، قومیت و سلامت کلی شما.

انواع اسکار چیست؟

جای زخم می تواند در هر نقطه از پوست ایجاد شود. انواع مختلفی از اسکار وجود دارد، از جمله:

انقباض: اغلب پس از سوختگی ایجاد می شود، اسکار انقباض باعث سفت شدن (انقباض) پوست می شود. این اسکارها می توانند حرکت را دشوار کنند، به خصوص زمانی که جای زخم به عضلات و اعصاب وارد می شود یا روی یک مفصل ایجاد می شود.

افسرده (آتروفیک): این اسکارهای فرورفته اغلب ناشی از آبله مرغان یا آکنه هستند. آنها شبیه گودال های گرد یا فرورفتگی های کوچک در پوست هستند. اسکارهای یخ شکن نیز نامیده می شوند و اغلب روی صورت ایجاد می شوند. اسکارهای آکنه ممکن است با افزایش سن بیشتر مشخص شوند زیرا پوست به مرور زمان کلاژن و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

صاف: اگرچه ممکن است در ابتدا کمی برآمده باشد، اما این نوع اسکار با بهبودی صاف می شود. اسکارهای صاف اغلب صورتی یا قرمز هستند. با گذشت زمان، ممکن است کمی روشن تر یا تیره تر از پوست اطراف شوند.

کلوئیدها: این اسکارها در بالای سطح پوست قرار می گیرند و در خارج از ناحیه زخم پخش می شوند. بافت اسکار بیش از حد رشد کرده می تواند بزرگ شود و ممکن است بر حرکت تأثیر بگذارد.

برآمده (هیپرتروفیک): هنگامی که انگشت خود را روی آن می گذارید، می توانید یک اسکار هیپرتروفیک را احساس کنید. این اسکارهای برجسته ممکن است با گذشت زمان کوچکتر شوند، اما هرگز به طور کامل صاف نمی شوند. بر خلاف کلوئیدها، رشد نمی کنند و به خارج از ناحیه زخمی گسترش نمی یابند.

ترک‌های پوستی: وقتی پوست به سرعت منبسط یا کوچک می‌شود، بافت‌های همبند زیر پوست آسیب می‌بینند. علائم کشش اغلب در دوران بارداری، بلوغ یا پس از افزایش یا کاهش وزن زیاد ایجاد می شود. معمولاً روی سینه‌ها، شکم، ران‌ها و بازوها ظاهر می‌شوند.

بافت اسکار نیز می تواند در داخل بدن ایجاد شود. بافت اسکار داخلی می تواند ناشی از جراحی (مانند چسبندگی شکم ) و برخی شرایط سلامتی مانند سندرم آشرمن و بیماری پیرونی باشد . یک بیماری خودایمنی مانند اسکلرودرمی تغییرات پوستی شبیه اسکار ناشی از التهاب در پوست ایجاد می کند.

چه چیزی باعث ایجاد اسکار می شود؟

جای زخم بخشی از روند بهبودی بدن است. به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن شما، پوست مانعی برای محافظت از شما در برابر میکروب ها و سایر مواد مضر است. هنگامی که پوست آسیب می بیند، بدن بافت جدیدی از کلاژن ایجاد می کند تا به بسته شدن مجدد خود کمک کند.

کلاژن نقش های مهمی در سراسر بدن شما ایفا می کند، از جمله حجیم کردن پوست و کمک به محافظت از غضروف از مفاصل. هنگامی که یک اسکار ایجاد می شود، رشته های کلاژن پوست آسیب دیده را ترمیم می کنند و هر ناحیه باز را می بندند. بافت جدید از شما در برابر عفونت محافظت می کند.

آیا جای زخم قابل درمان است؟

کرم ترمیم کننده ضد اسکار ژان داوز سیکالو CiCALO JEAN DAVEZE فرانسه جهت درمان اسکارهای کلوئید، هایپرتروفیک، اسکارهای ناشی از برش با تیغ، عمل های جراحی، تروماتیک، سوختگی ها ، اسکار جوشهای پوستی بسیار موثر می باشد. کرم ترمیم کننده اسکار ژان داوز حاوی روغن های گیاهی، کوآنزیم ۱۰ و پتیدهای اختصاصی شرکت داوز هست که باعث درمان انواع اسکارها می شود.

اسکار ژان داوز

برخی از خواص کرم ترمیم کننده اسکار ژان داوز فرانسه:
– درمان انواع اسکارهای کلوئیدی کهنه و جدید
– درمان برامدگی جای برش تیغ
– درمان جای سوختگی
– درمان اسکارهای جای جوش
– درمان گودی ابله مرغان و جوش و…
– درمان جای عمل جراحی
– جای عمل بعد از عمل زیبایی بینی
– ترمیم کننده قوی بعد از لیزر، میکرو، پلکسر و…
– رفع عوارض(لک، تیرگی، سوختگی) روش های تهاجمی مانند لیزر، میکرو، پلکسر
– درمان اسکین تگ یا منگوله پوستی

برای دیدن متن کامل و خرید اینجا را کلیک کنید.
جای زخم,از بین بردن جای زخم,لیزر جای زخم,پماد برای جای زخم,علت سیاه شدن جای زخم,علت ماندن جای زخم,سفید شدن جای زخم,,جای زخم اسکار,جای زخم روی صورت کودک,جای زخم پلاسما جت بینی

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید