09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان تعریق بدن
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان تعریق بدن

تعریق بیش از حد مشکلی نسبتاً شایع است که بین ۵ تا ۲۰% افراد را در جوامع مختلف آزار می دهد. در اصطلاح علمی به این تعریق زائد “هیپرهیدروز” گفته می شود. در یک فرد طبیعی به طور متوسط بیش از دو میلیون غده ی عرق بر سطح پوست بدن منتشر شده است.
بغل میزان تعریق ممکن است بسیار متغیر باشد و تعیین حد مشخصی برای حجم تعریق طبیعی در یک فرد کار ساده ای نیست، ولی به اختصار باید گفت هر زمان تعریق فراوان برای فردی مشکل ساز باشد و مانع فعالیت های روزمره ی زندگی وی گردد یا باعث شرمساری او گردد، “هیپرهیدروز” وجود دارد.

تشخیص هیپوگلیسمی

تشخیص ممکن است با بررسی سوابق پزشکی و علائم توسط پزشک مشخص شود. ولی جهت تشخیص مطمئن بهتر است از آزمایش خون، ادرار یا سایر آزمایشات مانند تیروئید استفاده کرد. یا ممکن است به آزمایشی نیاز داشته باشید که نواحی تعریق را مشخص کند و شدت وضعیت شما را ارزیابی کند. دو آزمایش از این دست، آزمایش ید-نشاسته و آزمایش عرق هستند.

دارو جهت درمان عرق کردن زیاد

استفاده از پودر ضد عرق

استفاده از ضد تعریق مانند پودر کلرید آلومینیوم می تواند غدد عرق شما را تنظیم کند ولی مراقب باشید وارد چشم نشود. هنگامی که نتیجه کافی را کسب کردید می توانید هفته ایی دو الی سه نوبت تکرار کنید. این نوع محصولات باعث تحریک پوست و چشم می شود.

درمان عرق زیاد با کرم و دستمال های مرطوب

کرم های تجویزی ممکن است حاوی گلیکوپیرولات باشد. این ماده بر روی عرق در نواحی صورت و سر تاثیر می گذارد. دستمال مرطوب آغشته به این ماده می تواند عرق اضافی در نواحی دست، پا و زیر بغل را کمتر کند. از عوارض این می توان به خشکی پوست اشاره کرد.

داروهای مسدود کننده اعصاب

برخی از قرص ها وجود دارد که با مسدود کردن غدد عرق می تواند تا حدود زیادی از تعریق اضافی بدن پیشگیری کند. عوارض این نوع قرص ها می تواند به خشکی دهان، چشم و مشکلات مثانه شود.

تزریق بوتاکس برای درمان عرق زیاد

با تزریق بوتاکس غدد عرق در نواحی پوست فلج می شود. ولی این روشن بصورت محدود عمل می کند و معمولا بعد از مدتی دوباره تعریق پوست شروع می شود. عوارض این روش درد در ناحیه تزریق و همچنین هزینه زیادی دارد.

درمان تعریق زیاد با درمان های خانگی

عرق کردن زیاد علاوه بر اینکه مشکلاتی دارد می تواند باعث بوی بد در شخص شود. به همین خاطر بهترین روش استفاده از درمان های خانگی است چون بدون عوارض است. هیپرهیدروزیس می تواند شما را ناراحت و خجالت زده کند. وقتی در یک ملاقات دست ها یا پاها یا لکه های مرطوب روی لباس ظاهر می شود، ممکن است احساس اضطراب کنید و اعتماد به نفس را کاهش دهد.

از ضد تعریق استفاده کنید

ضد تعریق ها حاوی ۶ الی ۲۰ درصد کلرید هستند که به می تواند بطور موقت منافذ عرق را مسدود کند. قبل از خواب آن را برروی پوست خشک استفاده کنید.

کفش و جوراب طبیعی بپوشید

کفش های چرم می تواند به پاهایتان اجازه تنفس دهد و به پیشگیری از عرق کردن کمک کند. همچنین از جوراب های ضد رطوبت استفاده کنید تا رطوبت اضافی پوست را جذب کند.

پاهای خود را خشک کنید

روزانه یک الی دو بار حتما پاهای خود را بشورید و خشک کنید. می توانید داخل کفش خود کمی جوش شیرین بریزید. جوش شیرین رطوبت کفش را می گیرد.

لباس های مناسب بپوشید

اگر فردی هستید که زیاد عرق می کنید حتما دنبال لباس های پنبه ایی و ابریشمی باشید. این ها به پوست شما اجازه تنفس می دهد و همین عامل باعث می شود کمتر عرق کنید.

هیپوگلیسمی چه نواحی را درگیر می کند؟

این مشکل در کف دست، کف پا و زیر بغل بیشتر شیوع دارد ولی گاهی در کمر، سینه، کشاله ی ران یا سایر نقاط بدن نیز دیده می شود. این نوع تعریق خود به خود ایجاد می شود و با تعریق ناشی از استرس یا اضطراب تفاوت دارد.
مبتلایان به این مشکل از اینکه نمی توانند به دیگران دست دهند یا با ریزش عرق بیش از حد از دست ها نتوانند کارهای چون نوشتن یا تایپ کردن را انجام دهند و یا به علت خیس شدن زیربغل یا بدن نتوانند در جامعه به راحتی فعالیت کنند، در عذاب هستند.
درمان های متعددی برای این مشکل وجود دارند که می توان از آن جمله به مورد زیر اشاره کرد: استفاده از اسپری ها یا رول های ضدتعریق، داروهای موضعی تهیه شده از کلرید آلومینیوم، تزریق بوتاکس و برخی داروهای خوراکی. در ادامه شوینده ضد عرق را معرفی می کنیم که بدون عوارض باعث درمان عرق اضافی بدن می شود.

معرفی بهترین صابون ضد عرق

صابون ضدعرق لیلاک بلژیک
برخی از موارد کاربرد صابون لیلاک :
– ضد تعرق اضافی بدن
– از بین بردن بوی بد بدن
– درمان قارچ پوستی
– درمان خارش و سوزش پوست
– حاوی TCC و سولفور
– ضد جوشهای مقاوم به درمان بدنی
– درمان حساسیت و کهیر پوستی
برای خرید صابون ضد عرق لیلاک اینجا کلیک نمایید

منبع: mayoclinic

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید