09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان جوش هورمونی زنانه
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان جوش هورمونی زنانه


اکنه و جوش های هورمونی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – آکنه که به نوسانات هورمونهای شما گره خورده است. اگرچه معمولاً نوسانات هورمون در دوران بلوغ شایع است، اما جوش هورمونی می تواند در بزرگسالان در هر سنی ایجاد شود. به ویژه در خانمها شایع است. قاعدگی و یائسگی در این امر نقش بسزایی دارند.
تخمین زده می شود که ۵۰ درصد از زنان در سنین ۲۰ تا ۲۹ سالگی جوش دارند. این بیماری حدود ۲۵ درصد از زنان در سنین ۴۰ تا ۴۹ سال را درگیر می کند.
در موارد دیگر، بزرگسالان مبتلا به آکنه ممکن است هیچگونه مشکل هورمون “قابل اندازه گیری” نداشته باشند. این می تواند تشخیص و درمان را به چالش بکشد.

» مشخصات جوش هورمونی چیست؟
در دوران بلوغ، آکنه هورمونی اغلب در ناحیه T ظاهر می شود. این شامل پیشانی ، بینی و چانه شما می شود. در بزرگ سالی جوش هورمونی به طور معمول در قسمت پایین صورت ایجاد می شود. این شامل قسمت پایین گونه ها و اطراف فک شما می شود.
برای برخی از افراد، آکنه های هورمونی به شکل جوش های سرسیاه، سر سفید و جوش های کوچک که به سر می رسند یا کیست ایجاد می کنند. کیست ها در اعماق پوست شکل می گیرند و روی سطح سر نمی شوند. این برجستگی ها اغلب لمس می شوند.

» آکنه هورمونی ممکن است در اثر هجوم هورمونها از:

– قاعدگی زنان
– سندرم تخمدان پلی کیستیک
– یائسگی
– افزایش سطح آندروژن
» به طور خاص ، این نوسانات هورمون ممکن است با افزایش موارد آکنه را تشدید کند:
– التهاب کلی پوست
– تولید چربی (سبوم) در منافذ
– سلول های پوستی در فولیکول های مو بسته شده
– تولید باکتری های ایجاد کننده آکنه به نام Propionibacterium acnes

» جوش یائسگی:
بسیاری از خانم ها در دهه ۴۰ و ۵۰ شروع به یائسگی می کنند. این باعث کاهش طبیعی هورمونهای تولید مثل شما و در نتیجه پایان قاعدگی می شود. برخی از خانمها در دوران یائسگی آکنه را تجربه می کنند. این به احتمال زیاد به دلیل افت سطح استروژن یا افزایش هورمونهای آندروژن مانند تستوسترون است.
شما هنوز هم می توانید آکنه یائسگی را تجربه کنید حتی اگر از روش های جایگزینی هورمونی (HRT) برای سهولت در علائم یائسگی استفاده می کنید. این امر به این دلیل است که برخی از HRT ها از هجوم هورمون پروژستین برای جایگزینی استروژن و پروژسترون برای از بین رفتن بدن استفاده می کنند. معرفی این هورمون به سیستم شما می تواند باعث از بین رفتن پوست شما شود.

» درمان جوش های هورمونی:

آکنه هورمونی به طور معمول شکل برجستگی های کیستیک را به خود می گیرد. این برآمدگی ها در اعماق پوست ایجاد شده و تنها با محصولات موضعی ممکن است نتوانیم این جوش ها را از بین ببریم.
داروهای خوراکی می توانند از داخل به بیرون عمل کنند تا هورمونهای شما متعادل شود و پوست را پاکسازی کند. گزینه های رایج شامل داروهای ضد بارداری خوراکی و داروهای ضد آندروژن است.
اگر سابقه لخته شدن خون ، فشار خون بالا یا سرطان پستان داشته باشید ، ممکن است وسایل پیشگیری از بارداری برای شما گزینه خوبی نباشد. در صورت استعمال سیگار نیز نباید این موارد را مصرف کنید.

» داروهای ضد آندروژن
داروهای ضد آندروژن با کاهش هورمون مردانه آندروژن کار می کنند. هم زن و هم مرد از نظر طبیعی دارای این هورمون هستند. آندروژن بیش از حد ، با تداخل در فولیکولهای مو که تنظیم کننده سلولهای پوستی و افزایش تولید چربی هستند، می تواند در بروز آکنه نقش داشته باشد.
اگرچه اسپیرونولاکتون (آلداکتون) در درجه اول برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود، اما دارای اثرات ضد آندروژن است. به عبارت دیگر، این می تواند بدن شما را از تولید بیشتر آندروژن جلوگیری کند و باعث شود سطح هورمون شما تثبیت شود.

» چای سبز
چای سبز به دلیل کاهش التهاب در بدن شناخته شده است. روزانه چند فنجان بنوشید. می توانید باعث شود جوش هایتان کنترل شود

» بخور نخور برای جوش هورمونی:
نقش دقیق بین رژیم غذایی و آکنه هورمونی کاملاً درک نشده است. برخی از غذاها ممکن است به جلوگیری از آکنه – بخصوص غذاهای ضد التهاب کمک کنند. غذاهای گیاهی که سرشار از آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و ترویج شفاف تر پوست کمک می کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ نیز ممکن است التهاب پوست را کاهش دهند.

» ممکن است موارد زیر باعث جوش شود:
– قند
– محصولات لبنی
– کربوهیدرات تصفیه شده ، مانند نان سفید و ماکارونی
– گوشت قرمز

» داروهای موضعی:
در بعضی موارد ممکن است از گزینه های درمانی موضعی برای پاک کردن آکنه هورمونی استفاده شود. درمان های موضعی معمولاً عاری از عوارض جانبی است. اما ممکن است درمان موضعی به تنهایی در جوش های هورمونی به اندازه کافی مؤثر نباشند.

» برای مشاهده بهترین ضدجوش ها اینجا کلیک نمایید

جوش هورمونی در مردان,جوش هورمونی در زنان,جوش هورمونی تبادل نظر,جوش هورمونی درمان,جوش هورمونی و راکوتان,جوش هورمونی طب سنتی,جوش هورمونی درمان دارد,جوش هورمونی پیشانی,جوش هورمونی کمر,جوش اختلالات هورمونی,جوش هورمونی صورت چگونه است,درمان جوش هورمونی با اسپیرونولاکتون,جوش هورمونی زیر پوستی,تفاوت جوش هورمونی و کبدی,برای جوش هورمونی چه قرصی بخوریم,درمان جوش هورمونی با حجامت,جوش هورمونی دور لب,جوش های هورمونی در بارداری,درمان جوش هورمونی با رازیانه,عامل جوش هورمونی,جوش های قرمز هورمونی,جوش ناشی از مشکلات هورمونی

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید